język łaciński WNHS-AZD-JLac2R
Odmiana czasownika:
- indicativus, imperativus, coniunctivus preasentis activi/ passivi w 4 koniugacjach
- indicativus, imperativus, coniunctivus imperfecti activi/ passivi w 4 koniugacjach
- indicativus, imperativus, coniunctivus perfecti activi/passivi w 4 koniugacjach
- indicativus, imperativus, coniunctivus plusquamperfecti activi/passivi w 4 koniugacjach
- indicativus futuri I, II activi/ passivi w 4 koniugacjach
- odmiana czasowników złożonych, a także nieregularnych: fero, eo, volo, nolo, malo, fio
Odmiana rzeczownika
- I, II, III, IV i V deklinacja w rodzajach męskim, żeńskim, nijakim
- znajomość wyjątków
Odmiana oraz stopniowanie przymiotnika i przysłówka
Imiesłowy:
- participium preasentis activi
- participium perfecti passivi
- participium futuri activi/ passivi
Konstrukcje:
- ACI/ NCI
- CPA/ CPP
Okresy warunkowe:
- modus realis
- modus potentialis
- modus irrealis
Coniunctivus w zdaniu głównym oraz w zdaniu podrzędnym
Zaimki:
- wskazujący
- osobowy
- dzierżawczy
- względny
Przyimki
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
K_W12 Ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i nauki oraz orientację we współczesnym życiu naukowym i kulturalnym. Zna najważniejsze wydawnictwa naukowe z zakresu dziejów kultury europejskiej i polskiej i jej twórców.
K_U10 Posiada podstawową znajomość języka łacińskiego.
K_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia.
K_K05 Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i tradycji zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym: historii powszechnej i Polski, historii regionu Mazowsza. Ma świadomość znaczenia i roli Kościoła w procesie historycznym i jego miejsce w kształtowaniu wspólnych korzeni kultury europejskiej. Rozumie znaczenie kultury judeochrześcijańskiej i klasycznej w historii Europy
Kryteria oceniania
Przy wymogu obowiązkowej obecności ocena pracy w czasie zajęć.
Ocena stopnia opanowania materiału poprzez sprawdziany pisemne obejmujące zagadnienia gramatyczne oraz słownictwo.
Egzamin pisemny
Literatura
1) Teksty i ćwiczenia zawarte w materiałach opracowanych przez osobę prowadzącą zajęcia i przekazanych studentom.
2) Słownik łacińsko-polski, najlepiej K. Kumanieckiego
W cyklu 2021/22_Z:
O. Jurewicz, L. Winniczuk, J. Żuławska, Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych |
W cyklu 2021/22_L:
O. Jurewicz, L. Winniczuk, J. Żuławska, Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych |
Uwagi
W cyklu 2023/24_Z:
Brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: