Seminarium licencjackie WNHS-AR-SL
W zasadniczej części zajęcia sprowadzają się do dyskusji na temat w wystąpień uczestników, prezentujących postępy w powstawaniu prac licencjackich. Zgodnie z tym założeniem spotkania maja sprzyjać refleksji nad prezentowanymi zagadnieniami. Zadaniem prowadzących seminarium jest opieka nad procesem powstawania pracy licencjackiej: poprawnością stylu i właściwym konstruowaniem aparatu naukowego, adekwatnym do potrzeb układaniem planu pracy. Obowiązkiem prowadzących jest też czuwanie nad tworzeniem konstrukcji pracy, właściwym doborem argumentów i poprawnym formułowaniem wniosków.
W cyklu 2023/24_L:
Seminarium licencjackie dla kierunków archeologia i ZDK. Preferowane tematy związane z kulturą i archeologią średniowiecza i nowożytności oraz tradycyjnego budownictwa. |
W cyklu 2024/25_L:
Seminarium licencjackie dla kierunków archeologia i ZDK. Preferowane tematy związane z kulturą i archeologią średniowiecza i nowożytności oraz tradycyjnego budownictwa. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z:
ECTS 18 = 480 praca własna studenta + 60 godzin uczestnictwa w seminarium | W cyklu 2024/25_Z: ECTS 18 = 480 praca własna studenta + 60 godzin uczestnictwa w seminarium | W cyklu 2022/23_Z:
ECTS 18 = 480 praca własna studenta + 60 godzin uczestnictwa w seminarium |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki
Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie archeologii
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla archeologii w typowych sytuacjach profesjonalnych; Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków;
Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł; Potrafi, na podstawie wyszukanych informacji, napisać jasny i spełniający warunki formalne tekst na wiele tematów ogólnych oraz związanych ze studiowaną dyscypliną. Posiada umiejętność przekazywania na piśmie informacji oraz wyrażania swojego zdania podając argumenty za i przeciw.
ECTS 18 = 480 praca własna studenta + 60 godzin uczestnictwa w seminarium
Kryteria oceniania
Na podstawie jakości prezentowanych fragmentów pracy licencjackiej.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Zależnie od potrzeb indywidualnych, związanych z tematem pracy
W cyklu 2023/24_L:
Dostosowana do przygotowywanego tematu |
W cyklu 2024/25_L:
Dostosowana indywidualnie do przygotowywanego tematu |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Zajęcia w trybie stacjonarnym piątek 13.15 sala 422 bud. 23 |
W cyklu 2023/24_Z:
Zajęcia w trybie stacjonarnym piątek 13.15 sala 422 bud. 23 |
W cyklu 2024/25_L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: