Pedagogika WMCM-PG-PE-Sem
Zagadnienia realizowane w ramach seminarium
1. Edukacja zdrowotna
2. Przygotowanie i przeprowadzenie spotkania edukacyjnego
3. Formy, metody i środki stosowane w edukacji zdrowotnej
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Absolwent zna i rozumie problematykę̨ relacji człowiek – środowisko społeczne i mechanizmy funkcjonowania człowieka w sytuacjach trudnych
2. Absolwent zna i rozumie istotę̨, strukturę̨ i zjawiska zachodzące w procesie przekazywania i wymiany informacji oraz modele i style komunikacji interpersonalnej;
3. Absolwent zna i rozumie zakres interakcji społecznej i proces socjalizacji oraz działanie lokalnych społeczności i ekosystemu;
4. Absolwent zna i rozumie wybrane obszary odrębności kulturowych i religijnych;
5. Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia i zagadnienia z zakresu pedagogiki jako nauki stosowanej i procesu wychowania w aspekcie zjawiska społecznego (chorowania, zdrowienia, hospitalizacji, umierania)
6. Absolwent zna i rozumie problematykę̨ procesu kształcenia w ujęciu edukacji zdrowotnej
7. Absolwent zna i rozumie metodykę̨ edukacji zdrowotnej dzieci, młodzieży i dorosłych
Umiejętności:
1. Absolwent potrafi rozpoznawać potrzeby edukacyjne w grupach odbiorców usług pielęgniarskich
2. Absolwent potrafi tworzyć́ warunki do prawidłowej komunikacji z pacjentem i członkami zespołu opieki
3. Absolwent potrafi proponować działania zapobiegające dyskryminacji i rasizmowi oraz dewiacjom
4. Absolwent potrafi opracowywać programy edukacyjne w zakresie działań prozdrowotnych dla rożnych grup odbiorców i patologiom wśród dzieci i młodzieży
Zgodnie z założeniami, a także uwzględniając stopień trudności, odpowiada to 0,5 pkt ECTS
1 ECTS to ok 25-30 godzin pracy.
Semianrium na 15 godzin zajęć więc przysługuje 0,5 ECTS
Kryteria oceniania
Podstawą do uzyskania oceny pozytywnej z seminarium jest zaliczenie samokształcenia.
Na ocenę końcową ma wpływ aktywność w ciągu semestru, przygotowywanie się od zajęć bieżących, przygotowanie wymaganych prac zaliczeniowych.
Przedmiot realizowany w formie zdalnego nauczania ON-LINE. W programie Microsoft Teams. Zajęcia realizowane przy użyciu każdorazowo połączenia audio i wideo.
Metody: wykład konwersatoryjny z prezentacja multimedialną, dyskusja, analiza materiałów źródłowych, praca z tekstem, burza mózgów.
Założone efekty kształcenia będą weryfikowane w następujący sposób:
Seminarium: przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji multimedialnej (2 osoby)
Podstawą do zliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie usprawiedliwione nieobecności.
Literatura
1. W. Ciechaniewicz, Pedagogika. Podręcznik dla szkół medycznych, Warszawa 2008.
2. W. Ciechaniwicz, Pedagogika w pielęgniarstwie, Warszawa 2008.
3. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna, Kraków 2012.
4. Grabowska, Hanna & Nowakowska, Halina & Grabowski, Władysław & Gaworska-Krzemińska, Aleksandra. (2017). Funkcja wychowawcza pielęgniarki w aspekcie ICNP®. Pielęgniarstwo Polskie. 65. 552-557. 10.20883/pielpol.2017.75.
5. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik Akademicki, Warszawa 2019.
6. Edukacja pacjentów w pielęgniarstwie, Warszawa 2019.
7. Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej, Warszawa 2014.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: