Język angielski (wcześniej: Język angielski specjalistyczny) WMCM-PG-JAS-1-2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Poziom B2 – efekty kształcenia w wyniku zaliczenia całego przedmiotu (4 semestrów języka angielskiego specjalistycznego)
Wiedza:
Posiada ogólną wiedzę językową na poziomie B2 wedlug CEFR oraz wiedzę pozwalającą na formułowanie opinii dotyczącej tematyki zawodowej, na przykład w obszarze czynności wykonywanych w szpitalu, sprzętu medycznego, przyjmowania pacjentów do szpitala, reagowania na dolegliwości, udzielania pierwszej pomocy, reakcji na nagłe przypadki. Posiada wiedzę dotyczącą zachowań językowych i kulturowych (pytania we właściwym rejestrze, właściwa komunikacja z pacjentem) na obszarze uczonego języka. Posiada wiedzę pozwalającą na analizowanie piśmiennictwa medycznego w języku angielskim
Umiejętności:
Rozumie treści w wypowiedziach na poziomie akademickim oraz w temacie pielęgniarstwa oraz nadąża za zrozumieniem użytkowników języka. Posługuje się umiejętnością czytania ze zrozumieniem tekstów o tematyce akademickiej i specjalistycznej z wykorzystaniem pomocy. Dysponuje odpowiednim zasobem środków językowych aby wypowiadać się na zadany temat, formułować i uzasadniać opinie, wyjaśniać swoje stanowisko, przedstawiać wady i zalety różnych rozwiązań, argumentować. Pisze teksty wymagane w środowisku specjalistycznym (raporty, streszczenia, opisy, diagnozy, listy) przy zachowaniu odpowiednich reguł dla rejestru formalnego i nieformalnego.
Kompetencje społeczne:
Dysponuje umiejętnością stosowania wiedzy z uwzględnieniem kultury obcej; ma świadomość potrzeb językowych niezbędnych do komunikowania się w międzynarodowym środowisku
Opis ECTS
- przygotowanie do zajęć / praca domowa: 15 godzin
- praca na platformie e-learningowej (praca na lekcji) - 37 godzin
- przygotowanie do testów - 8 godzin.
Kryteria oceniania
Opis ECTS
- przygotowanie do zajęć / praca domowa: 15 godzin
- praca na platformie e-learningowej (praca na lekcji) - 37 godzin
- przygotowanie do testów - 8 godzin.
Warunki zaliczenia przedmiotu
- praca na platformie e-learningowej Moodle – 0-30 punktów (w tym punktowane: 1. realizacja zadań na platformie: wypowiedzi na forum – pisemne i nagrania, rozwiązywanie testów, quizów, prac pisemnych, prezentacji 2. Systematyczność nauki 3. Kompetencje jezykowe)
- zadania specjalne na platformie Moodle (nagranie prezentacji, wypowiedzi, zadania pisemne) - 0-20 punktów
- test końcowy leksykalno--gramatyczny – 0-40 punktów
- test z umiejętności językowych – 0-10 punktów
Podstawowym warunkiem zaliczenia semestru jest uzyskanie punktów z każdego z kryteriów.
Punktacja:
-na ocenę 2 0-59 %
-na ocenę 3 60-67 %
-na ocenę 3,5 68-75 %
-na ocenę 4 77-83 %
-na ocenę 4,5 84-91 %
-na ocenę 5 92-100 %
Literatura
Nursing 1 - Oxford English for Careers, Tony Grice, OUP - podręcznik kursowy
Dodatkowo: Medicine 1 - Oxford English for Careers, Sam McCarter, OUP,
artykuły z prasy fachowej, materiały autentyczne z internetu związane z tematyką kursu
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: