Technologia informacyjna w nauczaniu matematyki WM-P-PSM-TIWNM
Przygotowanie studentów do pracy w szkole na wszystkich poziomach edukacyjnych. Dostarczenie niezbędnych narzędzi pozwalających na realizację treści programowych w procesie dydaktycznym. Poznanie warsztatu metodycznego nauczyciela matematyki. Analiza celów, treści, procesu, zasad, metod, środków i form organizacyjnych nauczania matematyki. Zastosowanie powyższych w praktyce.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
1. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad
projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety
edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów;
2. metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
3. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania
ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego
myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków
systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z
Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez
stymulowanie go do samodzielnej pracy.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
1. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów;
2.dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii
informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich
zróżnicowane potrzeby edukacyjne;
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów;
2. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz
kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
Kryteria oceniania
bdb - wykonanie bardzo dobrze wszystkich zadań
db+ - wykonanie zadań z niewielkimi usterkami
db - wykonanie zadań poprawnie
dst+ - brak jednego z zadań
dst - brak jednego zadań a pozostałe wykonane z usterkami
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
dyplom magistra przedmiotów ścisłych |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: