Geometria z elementami dydaktyki WM-P-PSM-GED
Podstawowe twierdzenia geometrii klasycznej, zastosowanie tych twierdzeń w zadaniach, metody dydaktyczne w nauczaniu geometrii.
Tematy :
- nierówność trójkąta. ( problemy minimalizacji)
- okręgi i styczne do okręgów.(okręgi opisane na czworokącie.
-kąty wpisane w okręgu.(okręgi wpisane w czworokąt.)
- twierdzenie Talesa.
- izometrie, przystawanie trójkątów.
(zastosowanie izometrii w zadaniach, cechy przystawania trójkątów.)
-trójkąty podobne.(cechy podobieństwa trójkątów, zastosowanie do obliczeń metrycznych.)
- Twierdzenie Pitagorasa, twierdzenie sinusów i kosinusów.(związki metryczne w trójkącie, szczególne punkty i proste w trójkącie.)
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K!_U01, K1_U03
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny z zakresu zadań przedstawionych na zajęciach.-5 pkt.
30 % dst.
40 % dst +
60 % dobry.
70%dobry +
80 % b.dobry.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
literatura :
1. Zetel S. I. , Geometria trójkąta, PWN Warszawa 1964.
2. Doman R. , Wykłady z geometrii elementarnej, Wyd. Naukowe UAM Poznań 1998.
3. Coxeter H.M.S., Wstęp do geometrii dawnej i nowej, PWN Warszawa 1967. 4. Zydler J., Geometria , Prószyński i S-ka, Warszawa 1997.
5. Prasołow. Planimetria , ( ros), ang – wersja internetowa.
6. H. Pawłowski , Zadania z olimpiad matematycznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: