Metodyka oceniania z matematyki WM-MA-N-S2-MOzM
Cel kursu:
Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:
-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,
-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,
-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,
-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,
-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
1. rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny;
2. egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów,
sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu;
3. diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego
przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju
poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności
praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy;
metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz
konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności;
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
1. merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu;
2. skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;
3. przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia.
Kryteria oceniania
50% - 65% ocena dostateczna
66% - 75% ocena dostateczna +
76% - 82% ocena dobra
83% - 90% ocena dobra +
91% - 100% ocena bardzo dobra
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
brak |
W cyklu 2022/23_L:
licencjat z matematyki |
W cyklu 2023/24_L:
licencjat z matematyki |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: