Historia matematyki WM-MA-HMA
Nauki matematyczne szczególną uwagę zwracają na ład, symetrię
i ograniczenie, a to są najwyższe formy piękna.
Arystoteles, Metafizyka
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
- dobrze rozumie rolę i znaczenie konstrukcji rozumowań matematycznych,
- ma dodatkową ogólną wiedzę i przynależne umiejętności w zakresie zgłębiania historii matematyki,
- rozpoznaje struktury matematyczne (np. algebraiczne, geometryczne) w naukach przyrodniczych,
- jest gotów formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania,
- jest przygotowany do przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej
Kryteria oceniania
Oceny na bazie esejów zaliczeniowych i aktywności na zajęciach.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Roman Duda, Lwowska szkoła matematyczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007, ISBN 978-83-229-2868-4. Marek Kowalski, Elena Pawłowa, Rozwój matematyki na przestrzeni wieków, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2007, ISBN 978-83-7072-464-1,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: