Programowanie obiektowe w C++ WM-I-Z-PROB
Na wykładzie prezentowane są techniki programowania obiektowego: Wyjątki, Technika RAII (Resource Acquisition Is Initialization), Mixing classes, singleton, oraz pojęcia programowania generycznego: szablony (wzorce) klas kontenerów i iteratorów. W drugiej części wykładu omówione są kontenery i algorytmy biblioteki STL (Standard Template Library) oraz wybrane konstrukcje C++11. Podawane są przykłady realizacji dla języka C++. W ramach laboratorium studenci opracowują programy ilustrujące kolejne zagadnienia przedstawiane na wykładzie.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Wykład:
I1_W04: zna i rozumie mechanizm wyjątków i właściwie identyfikuje sytuacje, gdzie należy go stosować
I1_W04, I1_W06: zna i rozumie wybrane wzorce projektowe i ich sposoby zastosowania
I1_W04: zna i rozumie koncepcję kontenera wyposażonego w iterator
I1_W04: zna i rozumie klasy kontenerów z biblioteki STL i poprawnie identyfikuje zakresy ich zastosowań
I1_W04, I1_W05: zna i rozumie algorytmy z biblioteki STL działające na kontenerach
I1_W04: zna i rozumie funktory i predykaty z biblioteki STL oraz ogólne zasady ich tworzenia i działania
szacunkowy nakład pracy studenta - wykład:
uczestnictwo w zajęciach 30 godz.
przygotowanie do zajęć 30 godz.
przygotowanie do weryfikacji 27 godz.
konsultacje z prowadzącym 3 godz.
Laboratorium:
I1_W13: zna zasady bhp obowiązujące w pracowni komputerowej
I1_U04: potrafi korzystać ze strumieni i implementować własne operatory strumieni
I1_U03: potrafi programować z wykorzystaniem mechanizmu wyjątków
I1_U03, I1_U04: potrafi implementować wybrane wzorce projektowe
I1_U02, I1_U03, I1_U04: potrafi stosować kontenery z biblioteki STL i tworzy nowe dziedziczące po kontenerach z STL
I1_U02, I1_U03, I1_U04: potrafi stosować algorytmy z biblioteki STL do prostych klasycznych zadań informatycznych
I1_U02, I1_U03, I1_U04: potrafi implementować funktory do rozwiązywania prostych klasycznych zadań informatycznych z wykorzystaniem algorytmów z biblioteki STL
I1_K01: jest gotów dokształcać się w celu podnoszenia swoich programistycznych umiejętności
szacunkowy nakład pracy studenta - laboratorium:
uczestnictwo w zajęciach 30 godz.
przygotowanie do zajęć 11 godz.
przygotowanie do weryfikacji 32 godz.
konsultacje z prowadzącym 2 godz.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: