Introduction to cybersecurity WM-I-WDC-EN
Przedmiot ma zapoznać uczestników z szeroko pojętą problematyką cyberbezpieczeństwa. Celem przedmiotu jest przedstawienie zagadnień związanych z zagrożeniami, podatnościami oraz metodami ochrony informacji w sieciach teleinformatcznych. Zaprezentowane zostaną podstawowe zagadnienia, usługi i mechanizmy związane z ochroną informacji. Omówione zostaną słabe punkty popularnych protokołów komunikacyjnych i usług. Przedstawiona zostanie również taksonomia ataków sieciowych oraz adekwatne zabezpieczenia począwszy od ochrony komputera osobistego, a kończąc na zarządzaniu bezpieczeństwem w środowisku sieci korporacyjnych. Uczestnik przedmiotu uzyska umiejętność rozpoznawania w środowisku sieciowym zagrożeń i luk bezpieczeństwa oraz będzie w stanie zaprojektować i zrealizować adekwatną do potrzeb politykę bezpieczeństwa na bazie istniejących rozwiązań.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wykład
W1 Student posiada podstawową wiedzę na temat terminologii i technicznych aspektów cyberbezpieczeństwa.
W2 Student zna podstawowe mechanizmy ochrony przed zagrożeniami
U1 Student potrafi identyfikować typowe zagrożenia w sieciach komputerowych i systemach
Laboratoria
W1 Student zna zasady dobrych praktyk w dziedzinie cyberbezpieczeństwa
U1 Student potrafi skonfigurować i uruchomić narzędzia do monitorowania i testowania ruchu sieciowego oraz identyfikować typowe zagrozenia w sieciach komputerowych i systemach
U2 Student potrafi dobrać odpowiedni poziom bezpieczeństwa w celu zapewnienia ochrony przed zagrożeniami.
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji: ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny, ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: