Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki WM-I-U2-PSYCH
Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. Przedstawienie motywacji związanych z obrazem własnej osoby. Samoaktualizacja i samorozwój. Konflikty motywacyjne. Wykorzystywanie podatności w naturze ludzkiej do przeprowadzenia cyberataku - jak się przed tym chronić. Socjotechniki wykorzystywane przez przestępców. Analiza własnych potrzeb wewnętrznych. Przedmiot jest skierowany do studentów wszystkich kierunków.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Konwersatorium:
Student ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach.
Student zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące.
Student potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów.
Student wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
Student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
Kryteria oceniania
Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest:
1. Wypełnienie dokumentacji projektowej.
2. Obecność na 80% zajęć
3. Wypełnienie Pretestu i zaliczenie Posttestu
Literatura
- Maruszewski T., Doliński D. Łukaszewski W., Marszał-Wiśniewska M. (2010). Emocje i motywacja [W]: J. Strelau, D.Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, T1, Wyd. GWP, Gdańsk,
- Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji. Wyd. GWP, Gdańsk
- Maslow A.H. (1963), Theory of Human Motivation, [w:] Sutermeister R.A. (red.), People and Productivity, McGraw-Hill Book Company, New York.
- Reiss S. (2000), Who am I: The 16 Basic Desires that Motivate Our Actions and Define Our Personality, Tarcher/Putnam, New York.
- Aronson E. (2002), Człowiek – istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: