Programowanie w Javie - zajęcia fakultatywne WM-I-S1-E6-PJ
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu programowania w pełni obiektowego, jakim jest język Java. Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawowymi konstrukcjami języka Java i pojęciami używanymi w obiektowych językach programowania. Nabywają umiejętność z zapisu algorytmów obiektowych uruchamiania i testowania bardziej zaawansowanych programów, w tym łączenia się do bazy danych czy do natywnego kodu w języku C. Zapoznają się też z właściwym stylem programowania obiektowego, zrównoleglaniem obliczeń za pomocą wątków, budowy własnych interfejsów i bibliotek oraz programowania opartego o wymianę komunikatów sieciowych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
WYKŁAD
Student:
W1 - zna i rozumie cele i zakres zastosowania programowania w pełni obiektowego jakim jest język Java w innych dziedzinach, w zakresie pojęć, budowy zaawansowanych systemów oraz algorytmów (I1_W16),
U1 - potrafi stosować w wybranej dziedzinie narzędzia i metody programowania obiektowego w Javie (I1_U18).
LABORATORIA
Student:
W1 - zna i rozumie cele i zakres zastosowania programowania w pełni obiektowego jakim jest język Java w innych dziedzinach, w zakresie pojęć, budowy zaawansowanych systemów oraz algorytmów (I1_W16),
U1 - potrafi stosować w wybranej dziedzinie narzędzia i metody programowania obiektowego w Javie, w tym korzystać z zewnętrznych bibliotek czy używać komunikacji sieciowej do budowy zaawansowanych systemów (I1_U18).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu –z wyraźną przewagą pozytywów –i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: