Biblioteki graficzne - zajęcia specjalnościowe WM-I-S1-E6-BG
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z teoretycznymi i praktycznymi zasadami tworzenia grafiki komputerowej z użyciem bibliotek graficznych. Student będzie potrafił posługiwać się różnymi formatami danych graficznych, tworzyć własne konstrukcje i sposoby przechowywania obrazów oraz wymieniać dane między bibliotekami w odpowiednich formatach.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Szacunkowy nakład pracy studenta:
WYKŁAD
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowaie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS
LABORATORIA
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowaie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS | W cyklu 2023/24_L: Szacunkowy nakład pracy studenta:
WYKŁAD
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowanie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS
LABORATORIA
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowanie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
WYKŁAD
Student
W1 - zna i rozumie teoretyczne i praktyczne podstawy grafiki komputerowej, ze szczególnym naciskiem na używanie bibliotek graficznych w projektach (I1_W14),
W2 - zna składowe oprogramowania tworzonego przy pomocy bibliotek graficznych (I1_W14),
U1 - potrafi określić zastosowania grafiki komputerowej w innych dziedzinach (I1_U18).
LABORATORIUM
Student
U1 - potrafi korzystać z dostępnych bibliotek do przetwarzania grafiki oraz do programowania środowisk graficznych z użyciem nowoczesnych interfejsów graficznych (I1_U18),
U2 - potrafi posługiwać się różnymi formatami danych graficznych, tworzyć własne konstrukcje i sposoby przechowywania obrazów oraz wymieniać dane między bibliotekami w odpowiednich formatach (I1_U18),
W1 - zna zasady implementacji komunikacji oraz interfejsów w bibliotekach graficznych (I1_W14).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu z wyraźną przewagą pozytywów i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: