Grafika komputerowa i wizualizacja WM-I-GKW
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami przetwarzania obrazów cyfrowych na przykładzie programów GIMP i PovRay. Studenci poznają podstawowe operacje - fotomontaż, retusz, zdjęcia panoramiczne. Zdobędą również wiedzę dotyczącą zasad modelowania grafiki 3D za pomocą prymitywów geometrycznych, projektowania grafiki RayTracing.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Szacunkowy nakład pracy studenta:
WYKŁAD
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowanie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS
LABORATORIA
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowanie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS | W cyklu 2022/23_Z: Szacunkowy nakład pracy studenta:
WYKŁAD
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowaie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS
LABORATORIA
uczestnictwo w zajęciach 30 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowaie do weryfikacji 35h
razem 77 h, co odpowiada 3 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: fakultatywny ograniczonego wyboru | W cyklu 2024/25_Z: obowiązkowy |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
WYKŁAD
Student
W1 - nazywa i opisuje podstawowe techniki z teorii grafiki komputerowej i jej zastosowań zarówno w matematyce jak i w innych naukach (I1_W14),
U1 - potrafi zaprojektować graficzna sceną 3D (I1_U18).
LABORATORIUM
Student
W1 - zna pojęcia i techniki stosowane w programach grafiki komputerowej (I1_W14),
U1 - potrafi posługiwać się programami do tworzenia, przetwarzania i konwertowania grafiki trójwymiarowej (I1_U18).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu z wyraźną przewagą pozytywów i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: