Wstęp do symulacji komputerowych w fizyce WM-FI-S2-E3-WSK
1. Przykłady symulacji komputerowych, dziedziny w których się przydają, możliwe zastosowania.
2. Odtwarzanie układów fizycznych w komputerze:
- całkowanie równań ruchu, przegląd algorytmów (Euler, Leapfrog, Verlet, Predictor-Corrector)
- wybór odpowiedniego kroku czasowego, dokładność symulacji
- wrażliwość na dane początkowe, chaotyczność, wykładnik Lyapunova
- przyspieszanie obliczeń przy użyciu listy Verleta oraz zrównoleglonego kodu
- metoda elementów skończonych w symulacji płynów
- modele sieciowe na przykładzie modelu Isinga
3. Symulacje biologiczne na przykładzie modeli agentowych
4. Reakcje chemiczne na przykładzie modelu Graya-Scotta
5. Algorytmy genetyczne
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe zastosowania symulacji komputerowych, umie przeprowadzić symulację komputerową prostego układu fizycznego, oszacować koszty obliczeniowe uproszczonego modelu.
Kryteria oceniania
Aktywność na ćwiczeniach (10% końcowej oceny), programy wykonywane w trakcie ćwiczeń i po nich (40% końcowej oceny), egzamin końcowy (50% końcowej oceny).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: