Bazy danych WM-FI-S1-E4-BDA
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu baz danych oraz podstaw modelowania, składowania i wyszukiwania informacji. Na zajęciach studenci zostaną zapoznani z podstawowymi metodami projektowania baz danych relacyjnych, mechanizmów używanych w takich bazach danych oraz podstaw języka SQL, w tym różnic w dialektach tego języka zapytań. Nabywają umiejętności: stworzenia tabel i zależności między nimi, załadowania danych do bazy, tworzenia zapytań w celu uzyskania informacji oraz wewnętrznego programowania baz danych - tworzenia procedur i funkcji składowanych. Zapoznają się również z alternatywnymi rozwiązaniami: bazami rozproszonymi i bazami NoSQL.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2024/25_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
WYKŁAD
Student:
W1 - zna zasady pisania zapytań i składnię w języku SQL (I1_W04),
W2 - zna sposób konstrukcji zaawansowanych zapytań odwzorowujących algorytmy w języku SQL (I1_W05),
W3 - zna strukturę bazy danych i sposoby korzystania z niej (I1_W06),
W4 - zna teoretyczne podstawy budowy i projektowania baz danych (I1_W05, I1_W06, I1_W08),
W5 - zna pojęcia dotyczące systemów baz danych (I1_W08),
W6 - zna różne architektury baz danych (I1_W08).
LABORATORIA
Student potrafi:
U1 - modelować oraz projektuje algorytmy zarządzania danymi w bazie danych (I1_U02),
U2 - programować w języku SQL wysokiego poziomu (I1_U03),
U3 - posługiwać się semantyką procedur i funkcji składowanych przy wnioskowaniu o poprawności programów w bazie danych (I1_U04),
U4 - budować proste systemy bazodanowe wykorzystując wybrane systemy zarządzania relacyjną bazą danych (I1_U10).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu –z wyraźną przewagą pozytywów –i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: