Pracownia informatyczna WM-FI-PI1
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami nowoczesnych technologii informacyjnych, w szczególności wykorzystywanych w zakresie nauk fizycznych. Studenci zapoznają się z podstawami LaTeX, arkuszy kalkulacyjnych oraz języka programowania Python w stopniu umożliwiającym samodzielny rozwój i stosowanie w dalszym toku studiów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Potrafi gromadzić, przetwarzać oraz przekazywać informacje.
Potrafi posługiwać się technologią informatyczną, w szczególności procesorami tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi, urządzeniami wprowadzania i gromadzenia danych, tematycznie ukierunkowanym Internetem.
Potrafi stosować metody numeryczne do rozwiązania problemów z obszaru fizyki
Pracuje zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi
projektami, które mają długofalowy charakter
Literatura
1. Tobias Oetiker, Hubert Partl, Irene Hyna i Elisabeth Schlegl, Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LATEX (dostęp online)
2. Charles R. Severance, PYTHON DLA WSZYSTKICH (dostęp online)
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: