Seminarium specjalistyczne I (mgr) WM-CH-SP1
1.Informacje ogólne, podział terminów;
2. prezentacje;
3.prezentacje;
4.prezentacje;
5.prezentacje;
6.prezentacje;
7.prezentacje;
8. prezentacje;
9. prezentacje;
10. prezentacje;
11.prezentacje;
12. prezentacje;
13. prezentacje;
14. prezentacje;
15. prezentacje;
*****************************************
W trakcie Seminarium Specjalizacyjnego każdy student-magistrant prezentuje co najmniej 4 prezentacje w ciągu roku, co najmniej po dwa wystąpienia w każdym semestrze.
W semestrze zimowym student prezentuje:
1) wystąpienie albo na temat swojej pracy licencjackiej, albo ciekawy temat dowolny (np. nagroda Nobla z chemii 2022 r.) oraz
2) wstępne wystąpienie na temat swojej pracy magisterskiej;
W semestrze letnim nr II każdy student prezentuje:
1) 2-4 tematy wybrane z listy tematów na egzamin magisterki
oraz
2) końcową prezentację z swojej pracy magisterskiej.
Lista tematów na egzamin magisterski jest na stronie wydziału wydziału.
Wspólna dyskusja nad oceną (a) treści merytoryczno-naukowych oraz (b) sposobu wygłoszenia prezentacji prowadzi do końcowej oceny danej prezentacji magisterskiej. (opis szczegółowy "kryteria oceny").
W cyklu 2021/22_Z:
Wrzesień 2021 - ponieważ w tym roku akademickim liczba magistrantów jest niewielka (9 osób), seminaria te uzupełnimy o: 1) seminarium w postaci prezentacji na wybrany przez magistranta temat, oraz 2) opracowanie tematów z listy pytań dla magistrantów (zwykle dla każdej osoby to jest 3-4 wystąpienia). Ma to na celu powtórzenie całego zakresu wiedzy, o które Państwo magistranci mogą być zapytani na końcowym egzaminie. Zajęcia odbywają się w trybie stacjonarnym. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
EK1. Prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalistycznej
EK2: Przygotowuje prezentację w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy magisterskiej oraz odpowiada na zadawane pytania słuchaczy związane z tematem prezentacji.
EK3: Bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych.
EK4: Dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych
EK5: Ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiajacego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii.
********************************************************
Do efektów kształcenia należy :
1. zapoznanie studentów ze sposobami przygotowania prezentacji naukowych przy pomocy odpowiednich programów komputerowych;
2. zapoznanie studentów ze sposobami tworzenia treści prezentacji, ich logicznego ciągu, w tym, zawartości odpowiednich punktów:
a. motywacja badań,
b. metody badań,
c. najważniejsze wyniki,
d. podsumowanie końcowych wniosków.
3. nabycie umiejętności zadawania pytań oraz prowadzenia dyskusji naukowych
*******************************************************************
Opis ECTS
Uczestnictwo w zajęciach 30 godz.
Przygotowanie do zajęć 7 godz.
Przygotowanie do weryfikacji 13 godz.
Konsultacje z prowadzącym 5 godz.
Razem 55 godz. 1 punkt ECTS
Kryteria oceniania
EK1 - EK5: gdzie n=1,2,3,4,5
weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalizacyjnej, 5
weryfikacja wykazuje, że niemal bez uchwytnych niedociągnięć prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalizacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.......................................................... 4,5
weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalizacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.......................................................... 4,0
weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu lecz niekompletnie prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalizacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.......................................................... 3,5
weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalizacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.......................................................... 3,0
weryfikacja nie wykazuje, że w większości przypadków testowych prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalizacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.......................................................... 2,0
****************************************************
Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75 oraz na bazie podanej niżej reguły: ● jeśli każda z ocen końcowych za zajęcia powiązane jest pozytywna i ich średnia wynosi y, to x wyznacza się ze wzoru x=st((y+z)/2), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1 ● jeśli choć jedną oceną końcową z zajęć powiązanych jest 2 lub nzal, to x=2.
**************************************************
Na zakończenie każdej prezentacji studenci omawiają, które punkty wystąpienia były dobre, a które można by poprawić w aspekcie wiedzy merytoryczne oraz w aspekcie sposobu przedstawienie materiału i formy graficznej.
Stosujemy punktację: max. 50 p.
1. Przygotowanie merytoryczne do seminarium max. 10 p.
2. Sposób wygłoszenia max. 10 p.
3. Forma wygłoszenia (słownictwo, poprawność językowa) max 10 p.
4. Forma rysunków, (czytelność,logo, numery stron e.c.t.) max 10 p.
5. Prowadzenie dyskusji, aktywność, jakość odpowiedzi, max. 10 p.
Szczegółowe objaśnienie:
ad (1). Czy referujący/ca wystarczająco opanował/ła przekazywaną wiedze?
ad (2). Czy prezentacja jest zrozumiała, przedstawiona logicznie ?
Czy zawierała logiczny porządek: wstęp, cel, stosowana
metoda badań, prezentacja wyników, dyskusja wyników, wnioski.
ad (3) Czy w prezentacji stosowane było prawidłowe słownictwo,
nazewnictwo chemiczne, symbole, czy referencje cytowane były
prawidłowo ?
ad (4) Jakość przygotowanych środków audiowizualnych, rysunki, wykresy
czy czytelne.?
ad (5) Aktywność w dyskusji, czyli odpowiedzi były wyczerpujące, na temat?
* Studenci oceniają wystąpienia kolegów przy pomocy anonimowej ankiety, w której zawartych jest parę pytań.
* Wyniki opracowania powyższych ankiet przedstawiane są przez prowadzącego na zakończenie zajęć.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura podstawowa:
*Publikacje naukowe z zakresu prac magisterskich.
Literatura uzupełniająca
* Wybrane publikacje;
* Wybrane podręczniki z zakresu teorii i pomiarów w pracach magisterskich.
***************************************************
* Literatura do pracy magisterskiej to:
monografie oraz oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe wskazane przez opiekuna naukowego pracy magisterskiej.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: