Fizykochemia materiałów II WM-CH-S1-E6-FMII
Zajęcia wprowadzają studenta w problematykę związaną z budową i zastosowaniami różnorodnych materiałów
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
EU1: opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle
EU2: porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup
EU3: przygotowuje prezentację dotyczącą wybranego zagadnienia z zakresu chemii materiałów
EU4: jest świadomy fundamentalnej roli jaką odgrywają różnorodne materiały w życiu człowieka i jest w stanie dyskutować na ten temat
Kryteria oceniania
EU1:
5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle
4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
2.0: weryfikacja nie wykazuje, że opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EU2:
5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup
4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
2.0: weryfikacja nie wykazuje, że porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EU3:
5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć przygotowuje prezentację dotyczącą wybranego zagadnienia z zakresu chemii materiałów
4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie przygotowuje prezentację dotyczącą wybranego zagadnienia z zakresu chemii materiałów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie przygotowuje prezentację dotyczącą wybranego zagadnienia z zakresu chemii materiałów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie przygotowuje prezentację dotyczącą wybranego zagadnienia z zakresu chemii materiałów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych przygotowuje prezentację dotyczącą wybranego zagadnienia z zakresu chemii materiałów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
2.0: weryfikacja nie wykazuje, że przygotowuje prezentację dotyczącą wybranego zagadnienia z zakresu chemii materiałów, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EU4:
5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć jest świadomy fundamentalnej roli jaką odgrywają różnorodne materiały w życiu człowieka, jest w stanie dyskutować na ten temat oraz dostrzega konieczność aktualizowania swojej wiedzy
4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie jest świadomy fundamentalnej roli jaką odgrywają różnorodne materiały w życiu człowieka, jest w stanie dyskutować na ten temat oraz dostrzega konieczność aktualizowania swojej wiedzy, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie jest świadomy fundamentalnej roli jaką odgrywają różnorodne materiały w życiu człowieka, jest w stanie dyskutować na ten temat oraz dostrzega konieczność aktualizowania swojej wiedzy, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie jest świadomy fundamentalnej roli jaką odgrywają różnorodne materiały w życiu człowieka, jest w stanie dyskutować na ten temat oraz dostrzega konieczność aktualizowania swojej wiedzy, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych jest świadomy fundamentalnej roli jaką odgrywają różnorodne materiały w życiu człowieka, jest w stanie dyskutować na ten temat oraz dostrzega konieczność aktualizowania swojej wiedzy, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
2.0: weryfikacja nie wykazuje, że jest świadomy fundamentalnej roli jaką odgrywają różnorodne materiały w życiu człowieka, jest w stanie dyskutować na ten temat oraz dostrzega konieczność aktualizowania swojej wiedzy, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości
st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75
oraz na bazie podanej niżej reguły:
● x wyznacza się ze wzoru x=st(z), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1
samodzielne prezentacje na ocenę
egzamin pisemny i ustny
Literatura
Harry R. Allcock - Introduction to Materials Chemistry, Wiley&Sons, 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: