Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła WK-SM-5-Z-Ryguła
Pierwszy semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje opanowanie teoretycznej płaszczyzny pracy nad redakcją pracy magisterskiej oraz wstępny wybór tematu wspomnianej pracy. W pierwszym semestrze student powinien osiągnąć więc następujące cele:
1. Zapoznanie się z techniką pisania pracy magisterskiej.
2. Wybrać temat rzeczonej pracy.
3. Dokonać wstępnej kwerendy materiału źródłowego.
Drugi semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje:
1. Weryfikację i ostateczne doprecyzowanie tematu.
2. Ukończenie kwerendy materiału źródłowego.
3. Pierwsza redakcja plany pracy.
W trzecim semestrze student powinien wykonać następujące zadania:
1. Doprecyzowanie ostateczne planu pracy.
2. Sporządzenie pierwszej redakcji pracy ( w czasie której następuje wspomniane wyżej ostateczne doprecyzowanie planu pracy).
Jest to czas, kiedy student w praktyce uczy się używania precyzyjnego języka właściwego tekstom naukowym, sporządzania przypisów, redagowania tekstu w logiczną całość, łączenia w całość poszczególnych rozdziałów, punktów itd.
W czwartym semestrze seminarium naukowego student powinien:
1. Ukończyć ostatecznie i dokonać korekty tekstu pracy.
2. Poczynić czynności związane z obroną pracy magisterskiej.
W cyklu 2021/22_Z:
Pierwszy semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje opanowanie teoretycznej płaszczyzny pracy nad redakcją pracy magisterskiej oraz wstępny wybór tematu wspomnianej pracy. W pierwszym semestrze student powinien osiągnąć więc następujące cele: Drugi semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje: W trzecim semestrze student powinien wykonać następujące zadania: W czwartym semestrze seminarium naukowego student powinien: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PIERWSZY SEMESTR
W zakresie wiedzy:
EK 1 - student nabywa wiedzę w zakresie techniki pisania pracy magisterskiej.
EK 2 - student nabywa szeroki zakres wiedzy w danej gałęzi prawa kanonicznego, która umożliwia mu wybór tematu pracy.
W zakresie umiejętności:
EK 3 - student nabywa techniczną umiejętność redagowania pracy naukowej na poziomie pracy magisterskiej.
EK 4 - student nabywa umiejętność kwerendy materiału źródłowego w celu jego późniejszego opracowania.
W zakresie kompetencji:
EK 5 - student nabywa kompetencje związane z redakcją teksów o charakterze naukowym.
EK 6 - student nabywa kompetencje związane z podstawami pracy naukowej, takie jak kwerenda materiału źródłowego.
DRUGI SEMESTR
W zakresie wiedzy:
EK 1 - student pogłębia wiedzę w zakresie techniki pisania pracy magisterskiej
EK 2 - student pogłębia wiedzę dotyczącą konkretnego tematu, w ramach doprecyzowania tego tematu oraz redakcji planu pracy.
W zakresie umiejętności:
EK 3 - student pogłębia praktyczną umiejętność redakcji pracy naukowej.
EK 4 - student pogłębia umiejętność kwerendy materiału źródłowego i jego opracowania.
W zakresie kompetencji:
EK 5 - student pogłębia kompetencje związane z redakcją teksów o charakterze naukowym.
EK 6 - student pogłębia kompetencje związane z podstawami pracy naukowej, takie jak kwerenda materiału źródłowego.
TRZECI SEMESTR
W zakresie wiedzy:
EK 1 - student formułuje ostatecznie plan pracy magisterskiej,
EK 2 - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - proponuje wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej.
W zakresie umiejętności:
EK 3 - student weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy,
EK 4 - student konstruuje, tworzy własny tekst pracy magisterskiej.
W zakresie kompetencji:
EK 5 - student postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi, następującymi po sobie elementami konstrukcyjnymi planu pracy,
EK6 - student dyskutuje, dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanej rzeczywistości.
CZWARTY SEMESTR
W zakresie wiedzy:
EK 1 - student uzupełnia ostatecznie wiedzę w zakresie korekty tekstu o charakterze naukowym.
EK 2 - student uzupełnia ostatecznie wiedzę w zakresie analizowanego w pracy tematu.
W zakresie umiejętności:
EK 3 - student uzupełnia dotychczasowe braki w umiejętności dotyczącej redakcji tekstu o charakterze naukowym.
EK 4 - student uzupełnia ostatecznie umiejętności w zakresie analizy tematu, wybranego do opracowania w ramach pracy magisterskiej.
W zakresie kompetencji:
EK 5 - student uzupełnia ostatecznie kompetencje w ramach redakcji tekstu do poziomu wymaganego w pracy magisterskiej.
EK 6 - student uzupełnia ostatecznie kompetencje w ramach analizy naukowej wybranego przez siebie tematu.
Opis ECTS:
Udział w seminarium naukowym - 15 godz.
Praca własna studenta - 45 godz.
Kryteria oceniania
1. W zakresie wiedzy (EK 1-2):
ocena 2 (ndst) - student nie formułuje ostatecznie planu pracy magisterskiej i nie przedstawia wstępnej redakcji poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej.
ocena 3 (dost) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w ograniczonym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej.
ocena 4 (db) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w wystarczającym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej.
ocena 5 (bdb) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w pełni formułuje ostateczny plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej.
2. W zakresie umiejętności (EK 3-4):
ocena 2 (ndst) - student nie weryfikuje dotychczasowych braków w planie pracy i nie tworzy/redaguje własnej, pierwszej redakcji tekstu pracy magisterskiej.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej.
ocena 4(db) - student w wystarczającym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej.
ocena 5 (bdb) - student w pełni weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej.
3. W zakresie kompetencji (EK 5-6):
ocena 2 (ndst) - student nie postrzega relacji zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest nielogicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student nie dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy; student tylko w ograniczonym stopniu dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu.
ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest wystarczająco logicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student w wystarczający sposób dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu.
ocena 5 (bdb) - student w pełni postrzega relację zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest w pełni logicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student w pełni dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu.
Literatura
Z zakresu metodologii pracy naukowej:
1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009
2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972.
3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011
4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005.
5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010.
Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej
W cyklu 2021/22_Z:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
W cyklu 2022/23_Z:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
W cyklu 2023/24_Z:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
W celu przystąpienia do każdego kolejnego semestru seminarium magisterskiego należy spełnić wszystkie wymogi stawiane studentom semestru poprzedniego. |
W cyklu 2022/23_Z:
W celu przystąpienia do każdego kolejnego semestru seminarium magisterskiego należy spełnić wszystkie wymogi stawiane studentom semestru poprzedniego. |
W cyklu 2023/24_Z:
W celu przystąpienia do każdego kolejnego semestru seminarium magisterskiego należy spełnić wszystkie wymogi stawiane studentom semestru poprzedniego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: