Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Jan Krajczyński WK-SM-5-L-JK
Treści o charakterze merytorycznym, stosowane w praktyce, obejmujące następujące kwestie: zbieranie i opracowywanie materiałów badawczych, dobór właściwych metod naukowych, redagowanie tekstów o charakterze naukowym, warunki pozytywnej oceny pracy dyplomowej
W cyklu 2022/23_L:
Kwerenda naukowa, krytyczna lektura tekstów źródłowych i literatury przedmiotu, gromadzenie materiałów badawczych, dobór metod naukowych, sporządzanie planu pracy dyplomowej, redagowanie tekstu pracy naukowej |
W cyklu 2023/24_L:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z następującymi kwestiami szczególnymi z zakresu prowadzenia badań naukowych z nauk prawnych: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem (zajęcia, konsultacje) - 1 ECTS
Praca własna (przygotowanie do zajęć, kwerenda naukowa, lektura literatury, przygotowanie i przedstawienie prac zaliczeniowych) - 1 ECTS | W cyklu 2023/24_L: Praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem: analiza materiałów badawczych, w tym ich kompletności, ocena fragmentów pracy dyplomowej przygotowanych na piśmie, konsultacje, 1 ECTS
Praca własna studenta: kwerenda naukowa, segregowanie i dokumentowanie materiałów badawczych, redagowanie na piśmie fragmentów pracy dyplomowej, 1 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK1 - student zna podstawowe źródła prawa kanonicznego
EK2 - student zna zasady metodyki pisania pracy naukowej, w tym te dotyczące doboru metod badawczych i redagowania tekstów naukowych
EK3 - student posiada wiedzę w zakresie prawa o posłudze nauczania i/lub prawa wyznaniowego
W zakresie umiejętności:
EK4 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczącą danej kwestii badawczej
EK5 - student potrafi analizować i interpretować źródła prawa kanonicznego i/lub prawa wyznaniowego
EK6 - student potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonej kwerendy, sformułować na piśmie badane kwestie i przedstawić je w świetle obowiązujących przepisów prawa
W zakresie kompetencji:
EK7 - student umie zaplanować i zorganizować pracę indywidualną, mającą na celu realizację wskazanego zadania o charakterze badawczym
EK8 - student uczestniczy aktywnie w dyskusjach prowadzonych w ramach seminarium, potrafi krytycznie odnieść się do uwag i wniosków prezentowanych przez innych uczestników seminarium i właściwie uzasadnić własne stanowisko,
EK9 - student umie krytycznie analizować teksty naukowe, redagować na piśmie teksty naukowe i odpowiednio uzasadnić wnioski badawcze
Kryteria oceniania
Wiedza (EK1-3)
ocena 2 (ndst) - student nie zna zasad metodyki pisania pracy naukowej i podstawowej literatury przedmiotu.
ocena 3 (dost) - student zna w stopniu dostatecznym zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 4 (db) - student w stopniu dobrym zna zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 5 (bdb) - student zna w pełni zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
Umiejętności (EK 4-6):
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi korzystać z podstawowych źródeł prawa i literatury przedmiotu, i redagować tekstów naukowych.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z podstawowych źródeł prawa i literatury przedmiotu, i redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym potrafi korzystać z podstawowych źródeł prawa i literatury przedmiotu, i redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością korzystać z podstawowych źródeł prawa i literatury przedmiotu, i redagować teksty o charakterze naukowym.
Kompetencje (EK 7)
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi wykonywać zadań/czynności z zakresu kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 3 (dost) - student w dostatecznym stopniu potrafi wykonywać zadania/czynności z kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 4 (bd) - student w stopniu wystarczającym potrafi wykonywać czynności/zadania z zakresu kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością wypełniać zadania/czynności z kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
Literatura
Literatura podstawowa:
H.E. Wyczawski, Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2001
K. Wójcik, Piszę akademicką prace promocyjną, Warszawa 2005
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007
Z. Markov, D.T. Larose, Eksploracja zasobów internetowych, Warszawa 2009
Literatura pomocnicza:
H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura, media, teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013
W cyklu 2022/23_L:
K. Graczyk, Metodologia i metodyka prawa kanonicznego, Lublin 1999 |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: