Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Jan Krajczyński WK-SM-4-Z-JK
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z następującymi zasadami dotyczącymi prac dyplomowych:
sztuka krytycznego czytania tekstów,
zbieranie materiałów badawczych,
dobór właściwych metod naukowych,
tworzenie planu pracy dyplomowej
W cyklu 2021/22_Z:
Treści o charakterze merytorycznym, stosowane w praktyce, obejmujące następujące kwestie: sztuka krytycznego czytania, zbieranie materiałów badawczych, dobór właściwych metod naukowych, tworzenie planu pracy dyplomowej |
W cyklu 2023/24_Z:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z następującymi kwestiami szczególnymi z zakresu prowadzenia badań naukowych z nauk prawnych: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem: analiza materiałów badawczych, w tym ich kompletności, ocena fragmentów pracy dyplomowej przygotowanych na piśmie, konsultacje, 1 ECTS
Praca własna studenta: kwerenda naukowa, segregowanie i dokumentowanie materiałów badawczych, redagowanie na piśmie fragmentów pracy dyplomowej, 1 ECTS | W cyklu 2021/22_Z: Opis ECTS:
Udział w seminarium - 20 godz. pracy studenta
Kwerenda i przygotowanie wskazanego zadania praktycznego - 5 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Razem 30 godz. nakładu pracy studenta
Liczba ECTS - 1 | W cyklu 2022/23_Z: Praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem (określenie tematyki badań, poznanie zasad dotyczących pisania pracy naukowej)
Praca własna (poszukiwanie materiałów badawczych, krytyczna lektura źródeł i literatury przedmiotu, zbieranie materiałów badawczych) |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK1 - student zna podstawowe źródła prawa kanonicznego
EK2 - student zna zasady metodyki pisania pracy naukowej z zakresu metod badawczych i sposobu dokumentowania osiągnięć
EK3 - student posiada wiedzę z zakresu metodyki pisania pracy naukowej dotyczącą zbierania materiałów badawczych i ich dokumentowania
W zakresie umiejętności:
EK4 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę kanonistyczną dotyczącą określonej kwestii merytorycznej
EK5 - student potrafi analizować i interpretować źródła prawa kanonicznego
EK6 - student potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonej kwerendy, sformułować na piśmie wnioski dotyczące badanych kwestii i przedstawić je w świetle odnośnych przepisów prawa kanonicznego lub prawa wyznaniowego
W zakresie kompetencji:
EK7 - student umie zaplanować i zorganizować pracę indywidualną, mającą na celu realizację wskazanego zadania o charakterze badawczym
EK8 - student uczestniczy aktywnie w dyskusjach prowadzonych w ramach seminarium, potrafi krytycznie odnieść się do uwag i wniosków prezentowanych przez innych uczestników seminarium i uzasadnić własne stanowisko,
EK9 - student umie krytycznie analizować teksty naukowe z zakresu prawa kanonicznego lub prawa wyznaniowego, gromadzić je i opracowywać
Opis ECTS:
Udział w seminarium - 20 godz. pracy studenta
Kwerenda i przygotowanie wskazanego zadania praktycznego - 5 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Razem 30 godz. nakładu pracy studenta
Liczba ECTS - 1
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne :
Efekty wiedzy (EK 1-3)
Metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, opis, analiza źródeł i literatury naukowej
Efekty umiejętności (EK 4-6):
Metoda dydaktyczna: wykład problemowy, studium przypadku, analiza krytyczna
Efekty kompetencji (EK 7-9):
Metoda dydaktyczna: problemowa, sytuacyjna, dyskusja
Kryteria oceniania:
Wiedza (EK1-3)
ocena 2 (ndst) - student nie zna zasad metodyki pisania pracy naukowej i podstawowej literatury przedmiotu.
ocena 3 (dost) - student zna w stopniu dostatecznym zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 4 (db) - student w stopniu dobrym zna zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 5 (bdb) - student zna w pełni zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
Umiejętności (EK 4-6):
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi korzystać z podstawowej literatury przedmiotu i redagować tekstów naukowych.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury przedmiotu i redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym potrafi korzystać z literatury przedmiotu i redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością korzystać z literatury przedmiotu i redagować teksty o charakterze naukowym.
Kompetencje (EK 7)
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi wykonywać zadań/czynności z zakresu kwerendy naukowej i dokumentowania efektów badań.
ocena 3 (dost) - student w dostatecznym stopniu potrafi wykonywać zadania/czynności z kwerendy naukowej i dokumentowania efektów badań.
ocena 4 (bd) - student w stopniu wystarczającym potrafi wykonywać czynności/zadania z zakresu kwerendy naukowej i dokumentowania efektów badań.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością wypełniać zadania/czynności z kwerendy naukowej i dokumentowania efektów badań.
Literatura
A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2001
K. Wójcik, Piszę akademicką prace promocyjną, Warszawa 2005
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007
Z. Markov, D.T. Larose, Eksploracja zasobów internetowych, Warszawa 2009
H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura, media, teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013
W cyklu 2021/22_Z:
H.E. Wyczawski, Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991 |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura obowiązkowa K. Graczyk, Metodologia i metodyka prawa kanonicznego, Lublin 1999 Literatura pomocnicza Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej. Skrypt dla studentów, Poznań 2005 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: