Seminarium naukowe: Ks. prof. dr hab. Ginter Dzierżon WK-SM-4-Z-Dzierżon
Prowadzone zajęcia w pierwszym rzędzie będą się wiązać z ustaleniem tematu pracy magisterskiej. Z tym celem badawczym będą wiązały się rozważania na temat pisania tego typu prac. Będą się one wiązać z następującymi treściami merytorycznymi:
1,Charakterystyka prac prowadzonych na seminarium naukowym;
2.Naukowy charakter prac dyplomowych;
3. Fazy powstania pracy naukowej;
4. Konstrukcja pracy naukowej;
5.Temat pracy naukowej;
6.Plan pracy dyplomowej.
W drugiej kolejności na seminarium będzie omawiana problematyka ujęta we wskazanych w Literaturze artykulach.
Metody oceny: 1) stopień zaawansowania w realizacji zamierzonego celu badawczego, 2) uczestnictwo w seminarium, 3) aktywność w dyskusji nad problematyką nad problematyką ujętą we wskazanych w
W cyklu 2022/23_Z:
Prowadzenie seminarium będzie przebiegało dwoma torami: pierwszym z nich |
W cyklu 2024/25_Z:
Prowadzenie seminarium będzie przebiegało dwoma torami: pierwszym z nich |
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy
EK 1. Student zna podstawowe metody pozyskiwania danych związanych z pisaniem pracy naukowej;
EK 2. Student posiada pogłębioną wiedzę zakresu metod stosowanych w prawie
W zakresie umiejętności
EK 3. Student potrafi poprawnie analizować zjawiska prawne i prawno - kanoniczne;
EK 4. Student potrafi prognozować zjawiska prawne z wykorzystaniem metod i narzędzi prawnych;
EK 5 Student potrafi prawidłowo interpretować przepisy prawne w celu rozwiązania konkretnych problemów badawczych;
W zakresie kompetencji
EK. 6. Student potrafi odpowiednio określić priorytety związane z określonym projektem badawczym. a także kreatywnie pracować w grupie;
EK. 7. Student potrafi kreatywnie uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności;
EK. 8. Student potrafi zaprezentować sposoby rozwiązania trudności związane z podjętym projektem badawczym.
Punkt ECTS: 1
Udział w zajęciach 30 godz.
Inne konsultacje 10 godz.
Kryteria oceniania
Metoda projektu, metoda dyskusji.
Metody oceny: 1) stopień zaawansowania w realizacji zamierzonego celu badawczego, 2) uczestnictwo w seminarium, 3) aktywność w dyskusji nad problematyką nad problematyką ujętą we wskazanych w literaturze artykułach.
Literatura
1. R. Sobański, Prawo jako wartość, Prawo Kanoniczne 42 (1999) nr 3 - 4, s. 11 - 27.
2.J. Laskowski, Prawo naturalne, Prawo Kanoniczne 34 (1991) nr 1 - 2, s. 151 - 163.
3. R. Sobański, Znaczenie osoby w kanonicznym porządku prawnym, Prawo Kanoniczne 40 (1997) nr 3 - 4, s. 3 - 14.
4. R. Sobański, Prawo a wolność osoby odrodzonej we chrzcie, Prawo Kanoniczne 20 (1997), s. 73 - 85.
W cyklu 2022/23_Z:
G. Dzierżon, Dyspensa w kanonicznym porządku prawnym. Studium prawno-historyczne, Warszawa 2020. |
W cyklu 2024/25_Z:
G. Dzierżon, Dyspensa w kanonicznym porządku prawnym. Studium prawno-historyczne, Warszawa 2020. |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Zajęcia będą prowadzone stacjonarnie. |
W cyklu 2024/25_Z:
Zajęcia będą prowadzone stacjonarnie. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: