Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW. dr hab. Arkadiusz Domaszk WK-SM-4-L-Domaszk
Na seminarium powtarza się i ugruntowuje wiedzę o metodologii pisania prac naukowych. Student zbiera literaturę dotyczącą wybranych zagadnień prawa o dobrach doczesnych Kościoła lub prawa o nauczycielskich zadaniach Kościoła. Na seminarium przedstawia następnie wyniki swoich poszukiwań oraz uczestniczy w dyskusji nad kwerendą.
Przygotowuje na seminarium krótkie opracowania kanonistyczne lub recenzje opracowań z zakresu prawa o dobrach doczesnych Kościoła lub prawa o nauczycielskich zadaniach Kościoła oraz przedstawia je do dyskusji.
Wraz z prowadzącym ustala harmonogram prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej lub doktorskiej; dokonuje wyboru tematu pracy. Przedstawia do dyskusji uczestników seminarium propozycje planu pracy, jej strukturę i fragmenty treści. Poddaje do wspólnej analizy metodologię pracy, w tym treść i przypisy z poszczególnych rozdziałów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
K_W 1 - student zna podstawy kanonicznego prawa o dobrach doczesnych i nauczycielskiego zadania Kościoła.
K_W 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie prawa o dobrach doczesnych i nauczycielskiego zadania Kościoła.
K_W 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa o dobrach doczesnych i nauczycielskiego zadania Kościoła.
UMIEJĘTNOŚCI:
K_U 4 - student potrafi zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa o dobrach doczesnych i nauczycielskiego zadania Kościoła.
K_U 5 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii prawa o dobrach doczesnych i nauczycielskiego zadania Kościoła i przedstawić wyniki kwerendy.
K_U 6 - student formułuje ustnie i pisemnie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa o dobrach doczesnych i nauczycielskiego zadania Kościoła oraz potrafi je przedstawić w świetle odpowiednich przepisów prawnych.
KOMPETENCJE:
K_K 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przeprowadzenie wyznaczonego zadania badawczego i przyswojenie treści teoretycznych i praktycznych z kanonicznego prawa o dobrach doczesnych i nauczycielskiego zadania Kościoła.
K_K 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach, formułując swoje stanowisko, wyrażając konstruktywne uwagi krytyczne.
Udział w seminarium: 30 godz.
Przygotowanie wyznaczonych zadań praktycznych: 20 godz.
Konsultacje: 10 godz.
liczba ECTS: 2
Kryteria oceniania
Kryteria zaliczenia:
Obecność na wszystkich seminariach. Poprawna realizacja wszystkich wyznaczonych zadań praktycznych. Aktywność podczas dyskusji.
Przedstawienie wyników przeprowadzonych badań, w formie ustnej lub prezentacji medialnej.
Studenci studiów dziennych:
-na IV roku studiów – do zaliczenia seminarium - wypracowanie koncepcji pracy - magisterskiej, napisanie pierwszego rozdziału oraz
napisanie recenzji wybranej książki lub artykułu.
Literatura
Bielecki J. E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
Heller M., Uwagi o etyce i metodyce pracy naukowej, w: tenże, Moralność myślenia, Tarnów 1993.
Majchrzak J., Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.
Mały teolog 2. Poradnik dla piszących pace naukowe, Katowice 2007.
Pawluk T., Wprowadzenie do studiów kanonistycznych, Warszawa 1979, s. 257-281.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
W cyklu 2022/23_L:
Jak w opisie ogólnym, niezależnie od cyklu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: