Seminarium naukowe niestacjonarne - ks. dr hab. Piotr Ryguła, prof. uczelni WK-S-Nst-4-R
W ramach pracy studenta i promotora, jaką mają oni do wykonania w ramach seminarium wymienić można następujące zadania:
1. Rozeznanie posiadanego przez studenta warsztatu badawczego (jego zainteresowania, wiedza z poszczególnych dziedzin prawa, umiejętność posługiwania się pisanym językiem prawa, znajomość języków obcych).
2. Sformułowanie tematu pracy magisterskiej.
3. Kwerenda literatury w języku polskim i językach obcych.
4. Konstrukcja ramowa pracy magisterskiej (wstępna redakcja planu pracy)
5. Pierwsza redakcja i korekta pracy.
6. Kolejne redakcje tekstu pracy przez magistranta i kolejne korekty tychże przez promotora
7. Ostateczna redakcja tekstu pracy i czynności związane z jej obroną.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK 1 - student zna metodykę pisania pracy magisterskiej
EK 2 - student formułuje plan pracy magisterskiej,
EK 3 - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - redaguje poszczególne rozdziały pracy magisterskiej.
W zakresie umiejętności:
EK 4 - student analizuje i dobiera literaturę pod kontem tematu pracy,
EK 5 - student weryfikuje błędy w początkowych redakcjach planu i tekstu pracy magisterskiej,
EK 6 - student konstruuje, tworzy ostateczny tekst pracy magisterskiej.
W zakresie kompetencji:
EK 7 - student postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi, następującymi po sobie elementami konstrukcyjnymi pracy magisterskiej, dyskutuje, dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanej rzeczywistości.
Opis ECTS:
Udział w seminarium naukowym - 8 godz.
Praca własna studenta - 24 godz.
Kryteria oceniania
W zakresie wiedzy (EK 1-3):
ocena 2 (ndst) - student nie zna: metodyki pisania pracy magisterskiej, nie potrafi sformułować tematu (zakres przedmiotowy badań odpowiadający wymogom pracy magisterskiej), dobrać literatury odpowiadającej tematowi pracy i zredagować tekstu rzeczonej pracy magisterskiej.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu zna: metodykę pisania pracy magisterskiej, potrafi sformułować temat (zakres przedmiotowy badań odpowiadający wymogom pracy magisterskiej), dobrać literaturę odpowiadającą tematowi pracy i zredagować tekst rzeczonej pracy magisterskiej.
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym zna: metodykę pisania pracy magisterskiej, potrafi sformułować temat (zakres przedmiotowy badań odpowiadający wymogom pracy magisterskiej), dobrać literaturę odpowiadającą tematowi pracy i zredagować tekst rzeczonej pracy magisterskiej.
ocena 5 (bdb) - student zna w pełni: metodykę pisania pracy magisterskiej, potrafi sformułować temat (zakres przedmiotowy badań odpowiadający wymogom pracy magisterskiej), dobrać literaturę odpowiadającą tematowi pracy i zredagować tekst rzeczonej pracy magisterskiej.
W zakresie umiejętności (EK 4-6):
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi: zebrać i analizować literatury przedmiotu, weryfikować błędów powstałych w początkowych wersjach redakcji pracy magisterskiej, opisywać i wyjaśniać analizowanych kwestii, cytować właściwą literaturę, formułować pytań, proponować odpowiedzi i ostatecznie zredagować tekstu pracy.
ocena 3 (dost) - student potrafi w ograniczonym stopniu: zebrać i analizować literaturę przedmiotu, weryfikować błędy powstałe w początkowych wersjach redakcji pracy magisterskiej, opisywać i wyjaśniać analizowane kwestie, cytować właściwą literaturę, formułować pytania, proponować odpowiedzi i ostatecznie zredagować tekst pracy.
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym potrafi: zebrać i analizować literaturę przedmiotu, weryfikować błędy powstałe w początkowych wersjach redakcji pracy magisterskiej, opisywać i wyjaśniać analizowane kwestie, cytować właściwą literaturę, formułować pytania, proponować odpowiedzi i ostatecznie zredagować tekst pracy.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni: zebrać i analizować literaturę przedmiotu, weryfikować błędy powstałe w początkowych wersjach redakcji pracy magisterskiej, opisywać i wyjaśniać analizowane kwestie, cytować właściwą literaturę, formułować pytania, proponować odpowiedzi i ostatecznie zredagować tekst pracy.
W zakresie kompetencji (EK 7):
ocena 2 (ndst) - student nie posiada kompetencji wystarczających do samodzielnej oceny zebranego materiału, dostrzeżenia relacji pomiędzy poszczególnymi zagadnieniami, analizy tychże, do wyciągania właściwych wniosków.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu posiada kompetencje do samodzielnej oceny zebranego materiału, dostrzeżenia relacji pomiędzy poszczególnymi zagadnieniami, analizy tychże, do wyciągania właściwych wniosków.
ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu posiada kompetencje do samodzielnej oceny zebranego materiału, dostrzeżenia relacji pomiędzy poszczególnymi zagadnieniami, analizy tychże, do wyciągania właściwych wniosków.
ocena 5 (bdb) - student w pełni posiada kompetencje do samodzielnej oceny zebranego materiału, dostrzeżenia relacji pomiędzy poszczególnymi zagadnieniami, analizy tychże, do wyciągania właściwych wniosków.
Stosując powyższe kryteria oceny studenta brany będzie oczywiście pod uwagę rok studiów, na jakim konkretny student się znajduje, zakres zadań właściwych konkretnemu etapowi studiów oraz tych, które zlecone mu zostały przez promotora pracy magisterskiej.
Literatura
Z zakresu metodologii pracy naukowej:
1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009
2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972.
3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011
4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005.
5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010.
Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej
W cyklu 2024/25:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: