Seminarium naukowe niestacjonarne - ks. dr hab. Arkadiusz Domaszk, prof. uczelni WK-S-Nst-4-D
Na seminarium powtarza się i ugruntowuje wiedzę o metodologii pisania prac naukowych. Student zbiera literaturę dotyczącą wybranych zagadnień prawa kanonicznego Kościoła łacińskiego. Na seminarium przedstawia następnie wyniki swoich poszukiwań oraz uczestniczy w dyskusji nad kwerendą.
Przygotowuje na seminarium krótkie opracowania kanonistyczne lub recenzje opracowań z zakresu prawa kanonicznego oraz przedstawia je do dyskusji.
Wraz z prowadzącym ustala harmonogram prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej; dokonuje wyboru tematu pracy. Przedstawia do dyskusji uczestników seminarium propozycje planu pracy, jej strukturę i fragmenty treści. Poddaje do wspólnej analizy metodologię pracy, w tym treść i przypisy z poszczególnych rozdziałów.
W cyklu 2024/25:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
K_W 1 - student zna podstawy prawa kanonicznego.
K_W 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego.
K_W 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa.
UMIEJĘTNOŚCI:
K_U 4 - student potrafi zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa.
K_U 5 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii prawa i przedstawić wyniki kwerendy.
K_U 6 - student formułuje ustnie i pisemnie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa oraz potrafi je przedstawić w świetle odpowiednich przepisów prawnych.
KOMPETENCJE:
K_K 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przeprowadzenie wyznaczonego zadania badawczego i przyswojenie treści teoretycznych i praktycznych z kanonicznego prawa.
K_K 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach, formułując swoje stanowisko, wyrażając konstruktywne uwagi krytyczne.
ECTS
Udział w seminarium: 30 godz.
Przygotowanie wyznaczonych zadań praktycznych: 20 godz.
Konsultacje: 10 godz.
liczba ECTS: 2
Kryteria oceniania
Obecność na wszystkich seminariach. Poprawna realizacja wszystkich wyznaczonych zadań praktycznych. Aktywność podczas dyskusji.
Przedstawienie wyników przeprowadzonych badań, w formie ustnej lub prezentacji medialnej.
Studenci IV roku studiów – do zaliczenia seminarium - napisanie recenzji książki lub artykułu, opracowanie; wypracowanie tematu i struktury pracy magisterskiej
Literatura
Bielecki J. E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
Heller M., Uwagi o etyce i metodyce pracy naukowej, w: tenże, Moralność myślenia, Tarnów 1993.
Majchrzak J., Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.
Mały teolog 2. Poradnik dla piszących pace naukowe, Katowice 2007.
Pawluk T., Wprowadzenie do studiów kanonistycznych, Warszawa 1979, s. 257-281.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
W cyklu 2024/25:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: