Seminarium doktoranckie: Ks. prof. UKSW dr hab. Jan Krajczyński WK-S-D-Krajczyński
Sztuka krytycznego czytania literatury naukowej
Gromadzenie materiałów naukowych
Stawianie problemów naukowych
Redagowanie tekstu o charakterze naukowym
Posługiwanie się metodami badawczymi
Tworzenie dokumentacji pracy naukowej
Znajomość języka pracy naukowej
Kryteria oceny rozpraw doktorskich
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK1 - student zna źródła prawa kanonicznego
EK2 - student zna zasady metodyki pisania pracy naukowej, w tym: stosowne metody badawcze
EK3 - student posiada wiedzę w zakresie prawa kanonicznego
W zakresie umiejętności:
EK4 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę kanonistyczną dotyczącą danej kwestii
EK5 - student potrafi analizować i interpretować źródła prawa kanonicznego
EK6 - student potrafi zaprezentować wyniki dokonanej kwerendy, sformułować na piśmie badane kwestie i przedstawić je w świetle odnośnych przepisów prawa
W zakresie kompetencji:
EK7 - student umie zaplanować i zorganizować pracę indywidualną, mającą na celu realizację wskazanego zadania o charakterze badawczym
EK8 - student uczestniczy aktywnie w dyskusjach prowadzonych w ramach seminarium, potrafi krytycznie odnieść się do prezentowanych przez innych uczestników seminarium treści i właściwie uzasadnić własne stanowisko,
EK9 - student umie krytycznie analizować teksty naukowe
Opis ECTS:
Udział w seminarium - 30 godz. pracy studenta
Kwerenda i przygotowanie wskazanego zadania praktycznego - 15 godz.
Konsultacje - 10 godz.
Przygotowanie do seminarium - 5 godz.
Razem 60 godz. nakładu pracy studenta
Liczba ECTS – 2
Kryteria oceniania
Efekty wiedzy (EK 1-3)
Metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, konwersatoryjny, opis
Efekty umiejętności (EK 4-6):
Metoda dydaktyczna: wykład problemowy, studium przypadku
Efekty kompetencji (EK 7-9):
Metoda dydaktyczna: problemowa, sytuacyjna, dyskusja
Kryteria oceniania:
Wiedza (EK1-3)
ocena 2 (ndst) - student nie zna zasad metodyki pisania pracy naukowej i podstawowej literatury przedmiotu.
ocena 3 (dost) - student zna w stopniu dostatecznym zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 4 (db) - student w stopniu dobrym zna zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 5 (bdb) - student zna w pełni zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
Umiejętności (EK 4-6):
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi korzystać z podstawowej literatury przedmiotu i samodzielnie redagować tekstów naukowych.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury przedmiotu i samodzielnie redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym potrafi korzystać z literatury przedmiotu i samodzielnie redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością korzystać z literatury przedmiotu i samodzielnie redagować teksty o charakterze naukowym.
Kompetencje (EK 7)
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi wykonywać zadań/czynności z zakresu kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 3 (dost) - student w dostatecznym stopniu potrafi wykonywać zadania/czynności z kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 4 (bd) - student w stopniu wystarczającym potrafi wykonywać czynności/zadania z zakresu kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością wypełniać zadania/czynności z kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
Literatura
H. Seweryniak, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii, Płock 1997
K Graczyk, Metodologia i metodyka prawa kanonicznego, Lublin 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: