Seminarium doktoranckie: Ks. prof. dr hab. Wiesław Kiwior WK-S-D-Kiwior
NOWI UCZESTNICY SEMINARIUM:
1. Przepisy prawne dotyczące rozprawy doktorskiej i stopnia naukowego doktora.
2.Rozprawa doktorska z zakresy prawa kanonicznego.
3. Przygotowanie do napisania rozprawy doktorskiej z zakresu kanonicznego prawa procesowego.
WSZYSCY UCZESTNICY SEMINARIUM:
1. Propozycja zespołowego badania naukowego - konkretna kwestia prawo-kanoniczna (historia i stan aktualny) uzgodniona z Uczestnikami seminarium:
a. kwerenda źródeł i literatury
b. prezentacja wyników kwerendy
c. problemy związane z badaną kwestią
d. pisemne opracowanie zagadnienia
e. prezentacja opracowania
2. Indywidualne badanie naukowe - praca nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej: kwerenda źródeł i literatury, studium źródeł i literatury, redagowanie rozprawy doktorskiej, prezentacja prowadzonych badań.
W cyklu 2021/22:
1. Przepisy prawne dotyczące rozprawy doktorskiej i stopnia naukowego doktora. WSZYSCY UCZESTNICY SEMINARIUM: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EK 1 - doktorant zna zasady pracy naukowej w zakresie kanonicznego prawa procesowego
EK 2 - doktorant posiada pogłębioną wiedzę na temat źródeł i literatury polskiej i zagranicznej w zakresie kanonicznego prawa procesowego
EK 3 - doktorant ma pogłębiona wiedzę z wybranych zagadnień z zakresu kanonicznego prawa procesowego
UMIEJĘTNOŚCI:
EK 4 - doktorant potrafi samodzielnie i właściwie interpretować teksty źródłowe oraz krytycznie i twórczo oceniać stanowiska kanonistów w zakresie kanonicznego prawa procesowego
EK 5 - doktorant potrafi prowadzić badanie naukowe samodzielnie oraz w zespole
EK 6 - doktorant formułuje w mowie i na piśmie wyniki prowadzonych badań naukowych i poddaje je twórczej krytyce
KOMPETENCJE:
EK 7 - doktorant potrafi zaplanować i zorganizować przeprowadzenie samodzielnego i zespołowego badania naukowego
EK 8 - doktorant uczestniczy aktywnie w dyskusjach naukowych, jest otwarty na zgłębianie badanego zagadnienia samodzielnie i zespołowo, prezentuje wyważone opinie w badanych i dyskutowanych kwestiach
Kryteria oceniania
Ocena EK 1-8.
ocena 2 (ndst):
- doktorant nie zna zasad pracy naukowej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; nie posiada pogłębionej wiedzy na temat źródeł i literatury polskiej i zagranicznej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; nie ma pogłębionej wiedzy z wybranych zagadnień z zakresu kanonicznego prawa procesowego.
- doktorant nie potrafi samodzielnie i właściwie interpretować tekstów źródłowych oraz krytycznie i twórczo oceniać stanowiska kanonistów w zakresie kanonicznego prawa procesowego; nie potrafi prowadzić badania naukowego samodzielnie oraz w zespole; nie potrafi formułować w mowie i na piśmie wyników prowadzonych badań naukowych i poddawać ich twórczej krytyce.
- doktorant nie potrafi zaplanować i zorganizować przeprowadzenia samodzielnego i zespołowego badania naukowego; zupełnie nie angażuje się w w dyskusje naukowe, nie jest otwarty na zgłębianie badanego zagadnienia samodzielnie i zespołowo, nie prezentuje wyważonych opinii w badanych i dyskutowanych kwestiach.
ocena 3 (dst):
- doktorant zna w ograniczonym stopniu zasady pracy naukowej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; posiada w ograniczonym stopniu wiedzę na temat źródeł i literatury polskiej i zagranicznej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma słabą wiedzę z wybranych zagadnień z zakresu kanonicznego prawa procesowego.
- doktorant potrafi w ograniczonym stopniu samodzielnie i właściwie interpretować tekstów źródłowych oraz krytycznie i twórczo oceniać stanowiska kanonistów w zakresie kanonicznego prawa procesowego; potrafi w ograniczonym stopniu prowadzić badania naukowego samodzielnie oraz w zespole; potrafi słabo formułować w mowie i na piśmie wyniki prowadzonych badań naukowych i poddawać ich twórczej krytyce.
- doktorant potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować przeprowadzenie samodzielnego i zespołowego badania naukowego; sporadycznie angażuje się w w dyskusje naukowe, w ograniczonym stopniu jest otwarty na zgłębianie badanego zagadnienia samodzielnie i zespołowo, sporadycznie prezentuje wyważone opinie w badanych i dyskutowanych kwestiach.
ocena 4 (db):
- doktorant zna dobrze zasady pracy naukowej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; posiada dobrą wiedzę na temat źródeł i literatury polskiej i zagranicznej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma dobrą wiedzę z wybranych zagadnień z zakresu kanonicznego prawa procesowego.
- doktorant potrafi dobrze samodzielnie i właściwie interpretować tekstów źródłowych oraz krytycznie i twórczo oceniać stanowiska kanonistów w zakresie kanonicznego prawa procesowego; potrafi dobrze prowadzić badania naukowego samodzielnie oraz w zespole; potrafi dobrze formułować w mowie i na piśmie wyniki prowadzonych badań naukowych i poddawać ich twórczej krytyce.
- doktorant potrafi właściwie zaplanować i zorganizować przeprowadzenie samodzielnego i zespołowego badania naukowego; często angażuje się w w dyskusje naukowe, często jest otwarty na zgłębianie badanego zagadnienia samodzielnie i zespołowo, często prezentuje wyważone opinie w badanych i dyskutowanych kwestiach.
ocena 5 (bdb):
- doktorant zna w pełni zasady pracy naukowej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; posiada pełną wiedzę na temat źródeł i literatury polskiej i zagranicznej w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma pełną wiedzę z wybranych zagadnień z zakresu kanonicznego prawa procesowego.
- doktorant potrafi całkowicie poprawnie samodzielnie i właściwie interpretować tekstów źródłowych oraz krytycznie i twórczo oceniać stanowiska kanonistów w zakresie kanonicznego prawa procesowego; potrafi w pełni poprawnie prowadzić badania naukowego samodzielnie oraz w zespole; potrafi bezbłędnie formułować w mowie i na piśmie wyniki prowadzonych badań naukowych i poddawać ich twórczej krytyce.
- doktorant potrafi prawidłowo zaplanować i zorganizować przeprowadzenie samodzielnego i zespołowego badania naukowego; bardzo często angażuje się w w dyskusje naukowe, bardzo często jest otwarty na zgłębianie badanego zagadnienia samodzielnie i zespołowo, bardzo często prezentuje wyważone opinie w badanych i dyskutowanych kwestiach.
Na ocenę końcową składają się:
1. obecność na seminariach
2. aktywność podczas seminariów (dyskusje, formułowanie swojego stanowiska)
3. samodzielne prowadzenie badań naukowych w ramach podjętego projektu i własnej rozprawy doktorskiej
4. prezentacja wyników swoich badań naukowych
5. Złożenie rozprawy doktorskiej (rok IV).
Literatura
1. Źródła i literatura dotyczące konkretnej kwestii prawno-kanonicznej uzgodnionej z Uczestnikami seminarium.
2. Źródła i literatura dotyczące wybranego tematu rozprawy doktorskiej.
Uwagi
W cyklu 2021/22:
Tytuł zawodowy magistra w dyscyplinie prawo kanoniczne. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: