Seminarium doktoranckie: Ks. prof. UKSW dr hab. Arkadiusz Domaszk WK-S-D-Domaszk
Student zbiera literaturę dotyczącą wybranych zagadnień prawa, zwłaszcza w zakresie przygotowywanej rozprawy. Na seminarium przedstawia on wyniki swoich poszukiwań oraz uczestniczy w dyskusji nad kwerendą.
Przygotowuje na seminarium krótkie opracowania kanonistyczne lub recenzje opracowań zwłaszcza w zakresie przygotowywanej rozprawy oraz przedstawia je do dyskusji.
Wraz z prowadzącym ustala harmonogram prac związanych z przygotowaniem pracy doktorskiej; dokonuje wyboru tematu pracy. Przedstawia do dyskusji pozostałych uczestników seminarium propozycje planu pracy, jej strukturę i fragmenty treści. Poddaje do wspólnej analizy metodologię i przypisy z poszczególnych rozdziałów.
W cyklu 2021/22:
Student zbiera literaturę dotyczącą wybranych zagadnień prawa, zwłaszcza o dobrach doczesnych Kościoła lub prawa o nauczycielskich zadaniach Kościoła. Na seminarium przedstawia on wyniki swoich poszukiwań oraz uczestniczy w dyskusji nad kwerendą. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student umie zbierać bibliografię i poznaje fachową literaturę przedmiotu, w tym czasopisma przedmiotowe; opanowuje warsztat pisania pracy naukowej, potrafi napisać artykuł i recenzję naukową. Nabywa umiejętności właściwego określenia problemu badawczego, do którego prowadzi go przeprowadzona kwerenda i studium literatury.
WIEDZA:
K_W 1 - student zna podstawy prawa kanonicznego w zakresie przygotowywanej rozprawy.
K_W 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności odniesionej do przygotowywanej rozprawy.
K_W 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie przygotowywanej rozprawy.
UMIEJĘTNOŚCI:
K_U 4 - student potrafi zinterpretować teksty źródłowe z zakresu w zakresie przygotowywanej rozprawy.
K_U 5 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii prawa w zakresie przygotowywanej rozprawy i przedstawić wyniki kwerendy.
K_U 6 - student formułuje ustnie i pisemnie badane zagadnienia z zakresu przygotowywanej rozprawy oraz potrafi je przedstawić w świetle odpowiednich przepisów prawnych.
KOMPETENCJE:
K_K 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przeprowadzenie wyznaczonego zadania badawczego i przyswojenie treści teoretycznych i praktycznych w zakresie przygotowywanej rozprawy.
K_K 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach, formułując swoje stanowisko, wyrażając konstruktywne uwagi krytyczne.
ECTS
udział w seminarium: 30 godz.
przygotowanie wyznaczonych zadań praktycznych: 50 godz.
konsultacje: 10 godz.
suma godzin: 90 godz.
liczba ECTS: 3
Kryteria oceniania
Kryteria zaliczenia:
Obecność na wszystkich seminariach. Poprawna realizacja wszystkich wyznaczonych zadań praktycznych. Aktywność podczas dyskusji. Przedstawienie wyników przeprowadzonych badań, w formie ustnej lub prezentacji medialnej.
Studium i prezentacja przepisów prawnych dotyczących rozprawy doktorskiej i stopnia naukowego doktora.
Samodzielne i/lub zespołowe prowadzenie badań naukowych w ramach wspólnego projektu i własnej rozprawy doktorskiej, prezentacja wyników naukowych, aktywność podczas dyskusji.
Studenci pierwszego roku studiów doktoranckich: wypracowanie roboczego tematu i struktury pracy doktorskiej, zebranie źródeł i literatury.
Studenci drugiego roku studiów doktoranckich: napisanie pierwszego rozdziału pracy doktorskiej, napisanie i publikacja odrębnego artykułu naukowego.
Studenci trzeciego roku studiów doktoranckich: napisanie kolejnych rozdziałów pracy doktorskiej, napisanie i publikacja odrębnego artykułu naukowego.
Studenci czwartego roku studiów doktoranckich: praca nad kolejnymi rozdziałami pracy doktorskiej; wstęp i zakończenie; bibliografia.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Bielecki J. E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
Heller M., Uwagi o etyce i metodyce pracy naukowej, w: tenże, Moralność myślenia, Tarnów 1993.
Majchrzak J., Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.
Mały teolog 2. Poradnik dla piszących pace naukowe, Katowice 2007.
Pawluk T., Wprowadzenie do studiów kanonistycznych, Warszawa 1979, s. 257-281.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
Uwagi
W cyklu 2021/22:
Zainstalowana Office 365 i aplikacja MS Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: