Wybrane zagadnienia z prawa konstytucyjnego i Unii Europejskiej WK-N-PKiUE
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afW3WXpyxROyAZcjG89Q2PLROx9Boea7ew09P9vyoxsI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e74f6e0a-017e-4530-ae97-d4a2b583ddf6&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3acFqQ0cxgsOf7iCRc3N9FPCPa6dwIqi6Mfosf20YLooY1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=abb8f0cf-c4ba-40c7-906c-82320e4d2ed1&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
Przedmiotem wykładu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem
konstytucyjnym i prawem Unii Europejskiej. Tematyka wykładu skupiać się będzie na przedstawieniu podstawowych
instytucji prawa konstytucyjnego oraz prawa Unii Europejskiej, w tym przedstawienie środków prawnych przysługujących
uprawnionym podmiotom.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
EK 1
Student ma uporzadkowana znajomosc problematyki dotyczacej podstawowych zagadnień z prawa konstytucyjnego
EK 2
Student ma uporzadkowana znajomosc problematyki dotyczacej podstawowych zagadnień z prawa Unii Europejskiej
Umiejętności
EK 3
Student potrafi wykorzystac podstawowe srodki prawne wynikajace z prawa
konstytucyjnego
EK 4
Student potrafi wykorzystac podstawowe srodki prawne wynikajace z prawa Unii Europejskiej
Kompetencje
EK 5
Student potrafi formułowac własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne
zwiazane z prawem konstytucyjnym i prawem Unii Europejskiej
Kryteria oceniania
WIEDZA:
ocena ndst (2) student nie zna podstawowych instytucji prawnych, problematyki oraz orzecznictwa związanych z
przedmiotem zajęć,
ocena dst (3) - j.w. w stopniu przynajmniej poprawnym.
ocena db (4) - j.w. w stopniu prawidłowym, pozwalającym na zajęcie własnego stanowiska
ocena bdb (5) - j.w. w stopniu wzorowym, pozwalającym na swobodną dyskusję z wykorzystaniem trafnej argumentacji.
UMIEJĘTNOŚCi:
ocena ndst (2) student nie potrafi dokonywać samodzielnej wykładni obowiązujących przepisów związanych z przedmiotem
zajęć jak również przedstawić wywodu prawniczego,
ocena dst (3) - j.w. w stopniu przynajmniej poprawnym.
ocena db (4) - j.w. w stopniu prawidłowym, pozwalającym na zajęcie własnego stanowiska
ocena bdb (5) - j.w. w stopniu wzorowym, pozwalającym na swobodną dyskusję z wykorzystaniem trafnej argumentacji.
KOMPETENCJE:
- ocena ndst (2) - student nie potrafi potrafi formułować własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytyczne oraz nie
widzi potrzeby stałego obowiązku poznawania przepisów i aktualnego orzecznictwa związanego z przedmiotem zajęć
ocena dst (3) - j.w. w stopniu przynajmniej poprawnym.
ocena db (4) - j.w. w stopniu prawidłowym, pozwalającym na zajęcie własnego stanowiska
ocena bdb (5) - j.w. w stopniu wzorowym, pozwalającym na swobodną dyskusję z wykorzystaniem trafnej argumentacji.
na ocenę końcową składa się ocena z egzaminu ustnego, podczas którego student musi wykazać się odpowiednia
znajomością źródeł prawa oraz literatury przedmiotu oraz osiągnieciem efektów kształcenia w skali ocen od niedostatecznej
(2) do bardzo dobrej (5)
Literatura
Podstawowe zródło
Konstytucja RP z 2 kwietnia 1997 r. Dz. U. Nr 78, poz. 483 ze zm.
Literatura
J. Mordwiłko, Wybór aktów prawnych do nauki prawa konstytucyjnego, Wyd. Liber, Warszawa (dowolone wydanie)
L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Wyd. Liber, Warszawa
(dowolne wydanie)
W cyklu 2021/22_Z:
Podstawowe zródło Literatura fakultatywna |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Znajomosc podstawowych instytucji prawnych. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: