Instytucja federacji w klasztorach kontemplacyjnych żeńskich WK-KRS-Ifk
1. Żeńskie klasztory kontemplacyjne w kontekście aktualnych form życia konsekrowanego
2. Pojawienie się federacji w żeńskich klasztorach kontemplacyjnych
3. Apel Magisterium Kościoła o tworzenie federacji w żeńskich klasztorach kontemplacyjnych: papież Pius XII i kolejne interwencje; Sobór Watykański II i dokumenty posoborowe; Kodeks Prawa Kanonicznego i dokumenty pokodeksowe
4. Recepcja apelu Magisterium Kościoła w latach 1950-2000
5. Obowiązkowe tworzenie federacji w klasztorach kontemplacyjnych żeńskich: ustawodawstwo papieża Franciszka
6. Struktura i funkcjonowanie federacji.
W cyklu 2021/22_L:
1. Żeńskie klasztory kontemplacyjne w kontekście aktualnych form życia konsekrowanego |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK 1 - doktorant ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą sytuacji prawnej żeńskich klasztorów kontemplacyjnych
EK 2 - doktorant ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą instytucji federacji i jej struktur w żeńskich klasztorach kontemplacyjnych
EK 3 - doktorant ma zaawansowaną wiedzą dotyczącą najważniejszych problemów teoretyczno-praktycznych związanych z federacjami żeńskich klasztorów kontemplacyjnych.
ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]
udział w wykładach: 10 godz.
konsultacje: 2 godz.
studium osobiste i przygotowanie do egzaminu: 63 godz.
suma godzin: 50 godz.
liczba ECTS: 3
Kryteria oceniania
OCENA EK 1-3
ocena 2 (ndst):
- doktorant nie ma zaawansowanej wiedzy dotyczącej sytuacji prawnej żeńskich klasztorów kontemplacyjnych; nie ma zaawansowanej wiedzy dotyczącej instytucji federacji i jej struktur oraz najważniejszych problemów teoretyczno-praktycznych związanych z federacjami żeńskich klasztorów kontemplacyjnych.
ocena 3 (dst):
- doktorant ma ograniczony zakres zaawansowanej wiedzy dotyczącej sytuacji prawnej żeńskich klasztorów kontemplacyjnych; ma ograniczony zakres zaawansowanej wiedzy dotyczącej instytucji federacji i jej struktur oraz najważniejszych problemów teoretyczno-praktycznych związanych z federacjami żeńskich klasztorów kontemplacyjnych.
ocena 4 (db):
- doktorant ma znaczący zakres zaawansowanej wiedzy dotyczącej sytuacji prawnej żeńskich klasztorów kontemplacyjnych; ma znaczący zakres zaawansowanej wiedzy dotyczącej instytucji federacji i jej struktur oraz najważniejszych problemów teoretyczno-praktycznych związanych z federacjami żeńskich klasztorów kontemplacyjnych.
ocena 5 (bdb):
- doktorant ma pełny zakres zaawansowanej wiedzy dotyczącej sytuacji prawnej żeńskich klasztorów kontemplacyjnych; ma pełny zakres zaawansowanej wiedzy dotyczącej instytucji federacji i jej struktur oraz najważniejszych problemów teoretyczno-praktycznych związanych z federacjami żeńskich klasztorów kontemplacyjnych.
Na ocenę końcową składają się: 1. ocena z egzaminu ustnego.
Literatura
- FRANCISZEK, Konstytucja Apostolska Vultum Dei quaerere, 29.06.2016, Libreria Editrice Vaticana, Città del Vaticano 2019.
- KONGREGACJA INSTYTUTÓW ŻYCIA KONSEKROWANEGO I STOWARZYSZEŃ ŻYCIA APOSTOLSKIEGO, Cor orans. Instrukcja wykonawcza o żeńskim życiu kontemplacyjnym, 1.04.2018, Libreria Editrice Vaticana, Città del Vaticano 2019.
- KONGREGACJA INSTYTUTÓW ŻYCIA KONSEKROWANEGO I STOWARZYSZEŃ ŻYCIA APOSTOLSKIEGO, Sztuka poszukiwania Oblicza Boga. Wytyczne dla formacji mniszek kontemplacyjnych, wydawnictwo Ojców Franciszkanów, Niepokalanów 2020.
- W. KIWIOR, Instytucja federacji w żeńskich klasztorach kontemplacyjnych, WPK UKSW, Warszawa 2020 (skrypt).
W cyklu 2021/22_L:
- FRANCISZEK, Konstytucja Apostolska Vultum Dei quaerere, 29.06.2016, Libreria Editrice Vaticana, Città del Vaticano 2019. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Zaliczenie przedmiotu dedykowanego instytutom życia konsekrowanego zakonnego. |
W cyklu 2023/24_L:
Bez wymagań wstępnych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: