Trybunał Roty Rzymskiej WK-K-TR
Treści merytoryczne dotyczą historii Roty Rzymskiej, jej struktury i poszczególnych urzędów, szczegółowych kompetencji oraz jej funkcjonowaniem.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK 1 - student zna historię Roty Rzymskiej, jej struktury, kompetencje oraz sposób funkcjonowaniem.
EK 2 - student posiada wiedze pozwalającą mu na scharakteryzowanie Roty Rzymskiej
W zakresie umiejetnosci:
EK 3 - student potrafi interpretować normy prawne dotyczące Roty Rzymskiej.
EK 4 - student potrafi właściwie wykorzystać bibliografię dotyczącą Roty Rzymskiej
W zakresie kompetencji:
EK 5 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualna prace mającą na celu przyswojenie treści dotyczących Roty Rzymskiej.
EK 6 - student aktywnie angażuje się podczas prowadzonych zajęć.
ECTS [1 ECTS - 30 (25) godz.]
- udział w wykładzie: 15 godz.
- udział w ćwiczeniach: 15 godz.
- przygotowanie do egzaminu: 20 godz.
- konsultacje: 5
suma godzin: 55
liczba ECTS: 2
Kryteria oceniania
W zakresie wiedzy:
- na ocenę 2 (nast.) - student nie zna historii Roty Rzymskiej, jej struktury, kompetencji oraz sposobu jej funkcjonowania; nie posiada wiedzy pozwalającej mu na scharakteryzowanie Roty Rzymskiej.
- na ocenę 3 (dst.) - student w stopniu dostatecznym zna historię Roty Rzymskiej, jej struktury, kompetencje oraz sposób funkcjonowania; posiada dostateczną wiedzę pozwalającą mu na scharakteryzowanie Roty Rzymskiej.
- na ocenę 4 (db.) - student w stopniu dobrym zna historię Roty Rzymskiej, jej struktury, kompetencje oraz sposób funkcjonowania; posiada wiedzę pozwalającą mu na scharakteryzowanie Roty Rzymskiej.
- na ocenę 5 (bdb.) - student w stopniu bardzo dobrym zna historię Roty Rzymskiej, jej struktury, kompetencje oraz sposób funkcjonowania; posiada ugruntowaną wiedzę pozwalającą mu na scharakteryzowanie Roty Rzymskiej.
W zakresie umiejetnosci:
- na ocenę 2 (nast.) - student nie potrafi interpretować norm prawnych dotyczących Roty Rzymskiej; nie potrafi właściwie wykorzystać bibliografii dotyczącej Roty Rzymskiej.
- na ocenę 3 (dst.) - student w stopniu dostatecznym potrafi interpretować normy prawne dotyczące Roty Rzymskiej; potrafi dostatecznie wykorzystać bibliografię dotyczącą Roty Rzymskiej.
- na ocenę 4 (db.) - student w stopniu dobrym potrafi interpretować normy prawne dotyczące Roty Rzymskiej; potrafi wykorzystać bibliografię dotyczącą Roty Rzymskiej.
- na ocenę 5 (bdb.) - student w stopniu bardzo dobrym potrafi interpretować normy prawne dotyczące Roty Rzymskiej; potrafi bardzo dobrze wykorzystać bibliografię dotyczącą Roty Rzymskiej.
W zakresie kompetencji:
- na ocenę 2 (nast.) - student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przyswojenie treści dotyczących Roty Rzymskiej; nie angażuje się podczas prowadzonych zajęć.
- na ocenę 3 (dst.) student w stopniu dostatecznym potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie treści dotyczących Roty Rzymskiej; mało angażuje się podczas prowadzonych zajęć.
- na ocenę 4 (db.) student w stopniu dobrym potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie treści dotyczących Roty Rzymskiej; angażuje się podczas prowadzonych zajęć.
- na ocenę 5 (bdb.) student w stopniu bardzo dobrym potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie treści dotyczących Roty Rzymskiej; aktywnie angażuje się podczas prowadzonych zajęć.
Literatura
W. Góralski, Nowe kompetencji Trybunału Roty Rzymskiej, Biuletyn Stowarzyszenia Kanonistów Polskich 26 (2013), s. 66-73.
W. Góralski, Rola i znaczenie oraz zadania Roty Rzymskiej w świetle przemień papieskich do tego trybunału w latach 1939-2007, Ius Matrimoniale 13 (2008), s. 43-78.
W. Góralski, Urząd obrońcy węzła małżeńskiego w świetle przemówień papieży do Roty Rzymskiej z lat 1939-2007, Ius Matrimoniale 13 (2008), s.79-98.
G. Leszczyński, Prawo do obrony w przemówieniach Jana Pawła II do Roty Rzymskiej, Ius Matrimoniale 13 (2008), s. 99-123.
G. Bondini, Del tribunale della Sacra Rota Romana, Roma 1854.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: