Historia teatru europejskiego (cz. 2) WH-SP-T-I-3-HisTeatr
Historia teatru europejskiego od starożytności do dziś, wiedza o inscenizacji, aktorstwie, scenografii, publiczności.
Metody oceny:obecność,samodzielne przygotowanie wybranego tematu.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FP1t_W09
Student ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego.
FP1t_U03
Student umie w kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową.
FP1t_K04
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego.
Opis ECTS:
Za zaliczenie tego przedmiotu Student uzyskuje 3 punkty ECTS, które składają się na:
1. Udział w zajęciach - 30 godzin.
2. Przygotowanie się do zajęć - 30 godzin.
3. Pisanie pracy zaliczeniowej - 15 godzin.
Kryteria oceniania
Niedostateczną ocenę uzyskuje Student, który:
- nie ma dobrze uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, dobrze nie zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego.
- nie umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową.
- nie identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego.
Dostateczną ocenę uzyskuje Student, który:
- ma dostatecznie uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, dostatecznie zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego.
- dostatecznie umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową.
- w stopniu dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego.
Dobrą ocenę uzyskuje Student, który:
- ma dobrze uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, dobrze zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego.
- dobrze umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową.
- dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego.
Bardzo dobrą ocenę uzyskuje Student, który:
- ma bardzo dobrze uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, bardzo dobrze zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego.
- bardzo dobrze umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową.
- bardzo dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego.
Literatura
Podstawowe podręczniki (rok wydania - dowolny):
John Russell Brown, "Historia teatru"
Margot Berthold, "Historia teatru"
Odette Aslan, "Aktor XX wieku"
Zbigniewa Raszewski, "Krótka historia teatru polskiego"
"Wprowadzenie do nauki o teatrze" (pod red. J. Deglera)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: