Seminarium doktoranckie WH-R-4-SemDok-Z
Seminarium doktoranckie przygotowuje
- do dojrzałego prezentowania efektów samodzielnej pracy naukowej
- do konfrontowania jej wyników w trakcie merytorycznej dyskusji,
- do klarownego i merytorycznego, także poprawnego pod względem metodologicznym budowania wywodu myślowego,
- do wnikliwej analizy kontrargumentów
- do prezentowania i ewaluacji literatury przedmiotu z zakresu prowadzonych w ramach konkretnego seminarium dysertacji doktorskich
- do formułowania nowych, oryginalnych zadań badawczych.
Cele te są realizowane przez referaty, dyskusje naukowe, panele, analizę fragmentów prac doktorskich.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Dorota Kielak
Krzysztof Koehler
Bernadetta Kuczera-Chachulska
Wojciech Kudyba
Piotr Mitzner
Brygida Pawłowska-Jądrzyk
Magdalena Saganiak
Anna Szczepan-Wojnarska
Jan Zieliński
Efekty kształcenia
DRL_W01
DRL_W02
DRL_U01
DRL_U02
DRL_K02
DRL_W01
Doktorant ma zaawansowaną wiedzę na temat kierunków i najnowszych tendencji w metodologii badań w wybranej przez siebie dziedzinie literaturoznawstwa
DRL_W02
Doktorant zna wyniki badań polskich i zagranicznych prowadzonych w zakresie realizowanego tematu rozprawy doktorskiej.
DRL_U01
Doktorant samodzielnie i krytycznie potrafi korzystać z informacji, dokonywać analizy tekstów źródłowych i literatury przedmiotu.
DRL_U02
Doktorant potrafi prowadzić badania naukowe, formułować hipotezy badawcze, przygotować i zaprezentować ich weryfikację posługując się w mowie i piśmie polskim językiem naukowym.
DRL_K02
Doktorant potrafi wartościować i selekcjonować zakres przekazywanych informacji ze względu na adresata.
Kryteria oceniania
Uczestnicy seminarium prezentują
- referaty przygotowywane tematycznie na potrzeby seminarium
- referaty wygłoszone na konferencjach naukowych (bądź ich streszczenia)
- fragmenty prac doktorskich.
Teksty te przedstawiają w formie pisemnej opiekunowi naukowemu.
Ocenie podlega:
- wartość merytoryczna, metodologiczna, jak i językowa pracy
- umiejętność prowadzenia dyskusji i ustosunkowywania się do opinii wyrażanych na temat przedstawionych tekstów bądź tez
- zaangażowanie w życie naukowe: aktywność w przygotowywaniu publikacji naukowych, wniosków grantowych, udział w konferencjach naukowych, grantach lub organizowanie wydarzeń naukowych.
Ocena niedostateczna - brak zaangażowania w pisanie dysertacji oraz merytorycznego aktywnego uczestnictwa w seminarium
Ocena dostateczna – wykazanie się pracą nad dysertacją doktorską przez przedłożenie akceptowalnego fragmentu rozdziału, znajomość zalecanej przez opiekuna naukowego/promotora literatury przedmiotu
Ocena dobra - wykazanie się pracą nad dysertacją doktorską przez przedłożenie co najmniej jednego rozdziału, umiejętność wdrożenia do tekstu uwag i zmian sugerowanych przekazanych przez opiekuna oraz w dyskusji na seminarium, znajomość zalecanej przez opiekuna naukowego/promotora literatury przedmiotu, wystąpienie na seminarium z referatem
Ocena bardzo dobra - wykazanie się pracą nad dysertacją doktorską przez sukcesywne prezentowanie rozdziałów, znajomość zalecanej przez opiekuna naukowego/promotora literatury przedmiotu, wystąpienie na seminarium z referatem, udział w konferencjach naukowych(dyskutowanie tez wystąpień na seminarium), przygotowanie publikacji naukowej
Literatura
Tadeusz Mendel, Metodyka pisania prac doktorskich,1994
Romuald Kolman, Poradnik dla doktorantów i habilitantów,1994
Ginafranco Gambarelli, Zbigniew Łucki, Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, 1996
Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów,2007
oraz literatura związana z tematem rozprawy doktorskiej, wybrana ze względu na potrzeby i zainteresowania doktorantów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: