Kreowanie marki na rynku sztuki. Kreowanie wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. Kreowanie marki galerii WH-MU-SP-I-3-KrMar
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z zasadami i mechanizmami wpływającymi na kreowanie marki na rynku sztuki, wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza.
Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawową terminologią. Podczas zajęć studenci zapoznają się z wiedzą dotyczącą historii, mechanizmów i tendencji rynku dzieł sztuki Polsce. Poznają specjalistyczną terminologię. Zdobędą wiedzę na temat tego jak szukać informacji o wartości rynkowej dzieł sztuki. Poznają zasady działania stacjonarnych i wirtualnych domów aukcyjnych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty wiedzy:
Student zna podstawową terminologię.
Student zna i rozumie zastosowania nowych technologii.
Student zna mechanizmy wpływające na kreowanie marki, marszanda, antykwariusza, galerii w Polsce.
Efekty umiejętności:
Student potrafi samodzielnie sformułować i analizować problemy badawcze samodzielnie wyszukiwać literaturę specjalistyczną, potrafi sprawdzać aktualne i archiwalne notowania aukcyjne dzieł sztuki.
Student potrafi posługiwać się nowoczesnymi metodami i narzędziami informatycznymi (ITC).
Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować w praktyce właściwą terminologię.
Student posiada umiejętność logicznego formułowania wypowiedzi.
Student potrafi posługiwać się językiem polskim zgodnie z najwyższymi standardami poprawności językowej oraz kultury komunikacji.
Efekty kompetencji społecznych:
Student rozumie potrzebę konieczności ciągłego samokształcenia oraz konsultacji z ekspertami.
Student jest gotów ponosić odpowiedzialność za swoje działania.
Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranej ścieżki kształcenia przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Kryteria oceniania
Metoda e-learningowa na MS Teams, platforma Modle. Efekty kształcenia będą weryfikowane poprzez przygotowane przez studentów referaty na zajęcia, pisemne prace zaliczeniowe oraz zaliczenie ustne na koniec semestru.
Literatura
Bryl M., Rynek sztuki w Polsce. Poradnik dla kolekcjonerów i inwestorów, Warszawa 2016.
Koll J., Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001.
Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2019, Warszawa 2019.
Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2020, Warszawa 2020.
Szymańska-Palaczyk A., Marka artystyczna jako fenomen społeczny. Tworzenie, zróżnicowanie i role marek artystycznych we współczesnej Polsce. Raport z badań, Poznań 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: