Dokumentacja obiektów WH-MU-M-I-2-DokObj
Celem zajęć jest nauczenie studentów sporządzania dokumentacji obiektu zabytkowego wytworzonego w różnych technikach (graficznych, malarskich, rzeźbiarskich oraz rzemiosła artystycznego).
Na zajęciach studenci mają możliwość zapoznania się z podstawową terminologią stosowaną do opisu i analizy zabytku oraz praktycznym zastosowaniem pozyskanych danych. Efektem aktywnego uczestnictwa w zajęciach ma być nabycie umiejętności i kompetencji przydatnych w pracy muzealnika, w szczególności opracowania dokumentacji wybranego przedmiotu przy zastosowaniu odpowiedniego aparatu naukowego z wykorzystaniem właściwej metodologii.
W cyklu 2021/22_L:
Na zajęciach studenci mają możliwość zapoznania się z podstawową terminologią stosowaną do opisu dzieła sztuki i praktycznym jej zastosowaniem. Efektem aktywnego uczestnictwa w zajęciach ma być umiejętność samodzielnego stworzenia dokumentacji wybranego obiektu przy zastosowaniu odpowiedniego aparatu naukowego z wykorzystaniem właściwej metodologii. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: opis ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w zajęciach: 30 godz.
samodzielna lektura: 35-45 godz.
przygotowanie karty wybranego obiektu: 35-45 godz.
suma godzin: 120 [120/100(25)=4]
liczba ECTS: 4 | W cyklu 2022/23_L: opis ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w zajęciach w bezpośrednim kontakcie z wykładowcą: 15 godz.
samodzielna praca i przygotowanie do testu końcowego: 30-25 godz.
przygotowanie karty wybranego obiektu: 15-10 godz.
suma godzin: 60 [60/50(25)=2]
liczba ECTS: 2 | W cyklu 2023/24_L: 3 pkt. ECTS:
0,5 pkt – praca w bezpośrednim kontakcie (uczestnictwo w zajęciach, konsultacje, zaliczenie)
2,5 pkt – praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, samodzielna lektura, przygotowanie karty wybranego obiektu) |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza (KRRSz-spec1_W04):
Student/ka zna formy dokumentacji (księga inwentarzowa, karta ewidencyjna), a także podaje sposoby dokumentacji obiektów należących do różnych rodzajów zbiorów.
Umiejętności (KRRSz-spec1_U02):
Student/ka potrafi zastosować zdobytą wiedzę: rozpoznaje obiekt zabytkowy, ocenia i analizuje go, określa stan zachowania, a także umie sporządzić właściwą dokumentację danego przedmiotu.
Kompetencje (KRRSz-spec1_K01):
Student/ka rozumie znaczenie dokumentacji obiektów, widzi zależność ekspertyzy danego przedmiotu w kontekście rzeczoznawstwa i rynku sztuki.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest udział w zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność), wykonywanie zadań polecanych przez wykładowcę, przygotowanie karty dowolnie wybranego obiektu.
Na ocenę bardzo dobrą (5) student/ka: nie przekroczył/a dopuszczalnego limitu nieobecności. Wykazał/a się bardzo dobrą znajomością terminologii i bardzo dobrze opracował/a kartę dokumentacyjną zabytku ruchomego.
Na ocenę dobrą (4) student/ka: nie przekroczył/a dopuszczalnego limitu nieobecności. Wykazał/a się dobrą znajomością terminologii i dobrze opracował/a kartę dokumentacyjną zabytku ruchomego.
Na ocenę dostateczną (3) student/ka: nie przekroczył/a dopuszczalnego limitu nieobecności. Wykazał/a się dostateczną znajomością terminologii i dostatecznie opracował/a kartę dokumentacyjną zabytku ruchomego.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Brak |
W cyklu 2022/23_L:
Brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: