Edukacja muzealna WH-MU-I-3-EduMuz-C-Z
Celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy na temat popularyzacji i edukacji muzealnej, w tym zasad organizacji, zatrudniania pracowników, finansowania, kształtowania programu i projektów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: |
Efekty kształcenia
Muz1_W15 - Zna różne praktyki edukacyjne w instytucjach kultury i potrafi je stosować je do wybranych projektów;
Muz1_U11 - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w zakresie nauk o kulturze i religii w pracy edukatora muzealnego i przy tworzeniu scenariuszy zajęć;
Muz1_U13 - Potrafi zaplanować i zorganizować lekcje muzealne na różnych poziomach (dla różnych grup wiekowych i społecznych), biorąc pod uwagę zajęcia angażujące i wiedzę interdyscyplinarną;
Muz1_K04 - Ma świadomość swojej misji wobec społeczeństwa w zasięgu regionalnym i globalnym, dostrzega potrzeby społeczne i edukacyjne w miejscach działania muzeum. Rozumie zasady współpracy pomiędzy pracownikami edukacji muzealnej, a pozostałymi pracownikami muzeów.
Muz1_K05 - Ma świadomość roli pracy zespołowej w muzeum w uwzględnieniem wymagań pracy projektowej uwzględniającej ryzyka i wyzwania;
Kryteria oceniania
na ocenę bardzo dobrą - student ma opanowaną pełną wiedzę z zakresu edukacji muzealnej, zna bogatą literaturę i potrafi ja stosować i wykorzystywać przy realizacji projektów; ma kompetencje do pracy nad programem edukacyjnym i potrafi napisać scenariusz lekcji muzealnej i ją zrealizować;
na ocenę dobrą - widzi potrzebę dalszego rozwoju, ma szeroka wiedzą i zna wybraną bibliografię z zakresu edukacji muzealnej; potrafi napisać scenariusz lekcji muzealnej;
na ocenę dostateczną - widzi potrzebę dalszego rozwoju, zna podstawowe zagadnienia z zakresu edukacji muzealnej i potrafi wskazać poszczególne pozycje bibliograficzne bez dalszej ich analizy;
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: