Edukacja muzealna WH-MU-I-3-EduMuz-C-L
Celem przedmiotu jest zapoznanie z szerokim znaczeniem działalności edukacyjnych muzeów zarówno w działalności zespołowej pracowników muzeów jak i wobec społeczeństwa i zwiedzających.
Zostanie ukazana perspektywa zmian w funkcjonowaniu i charakterze racy muzeów uwzględniająca znaczenie edukacji muzealnej w ostatnich latach.
Poznając różne modele działalności organizacyjnej i programowej muzeów student będzie się dowiadywał o funkcjonowaniu muzeów zaangażowanych społecznie.
Poprzez wprowadzane metody warsztatowe student pozyska wiedzę i narzędzia umożliwiające przyszłą pracę muzealnika z głębokim zrozumieniem charakteru pracy edukacji muzealnej.
W cyklu 2023/24_L:
Celem przedmiotu jest zapoznanie z szerokim znaczeniem działalności edukacyjnych muzeów zarówno w działalności zespołowej pracowników muzeów jak i wobec społeczeństwa i zwiedzających. Zostanie ukazana perspektywa zmian w funkcjonowaniu i charakterze racy muzeów uwzględniająca znaczenie edukacji muzealnej w ostatnich latach. Poznając różne modele działalności organizacyjnej i programowej muzeów student będzie się dowiadywał o funkcjonowaniu muzeów zaangażowanych społecznie. Poprzez wprowadzane metody warsztatowe student pozyska wiedzę i narzędzia umożliwiające przyszłą pracę muzealnika z głębokim zrozumieniem charakteru pracy edukacji muzealnej. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Student w obszarze wiedzy (wymienia, charakteryzuje, wyjaśnia) poznane zagadnienia związane z edukacją muzealną, w tym ze szczegółami praktyki zawodowej w tym obszarze.
Student w obszarze umiejętności student stosuje narzędzia poznane na zajęciach, takie jak tworzenie scenariusza i przygotowanie lekcji muzealnej dla różnych grup wiekowych i społecznych z uwzględnieniem interaktywnego charakteru.
Student w obszarze kompetencji zna wydarzenia o charakterze edukacyjnym i jest gotowy do współpracy w zespole działu edukacyjnego muzeum.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega:
aktywność podczas zajęć
przygotowanie do zajęć (lektury)
opracowanie wybranego zagadnienia
Na ocenę BDB (5) - student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania i znaczenia działalności edukacyjnej muzeów; biegle posługuje się terminami i pojęciami dotyczącymi edukacji muzealnej; dostrzega związek między praktyką, a teorią. Opisuje i nazywa sposoby kontaktu z artefaktem poprzez praktyki edukacyjne w muzeach. Zna i korzysta z literatury fachowej, popularnonaukowej oraz zasobów internetowych.
Na ocenę DB (4) - student ma ogólną wiedzę na temat prezentowanych na ćwiczeniach przemian e edukacji muzealnej. Rozpoznaje kluczowe obszary związane z edukacja muzealną. Potrafi zdefiniować grupy odbiorców muzeów.
Na ocenę DST (3) - student opanował w minimalnym stopniu informacje o edukacji muzealnej. Ogólnie rozumie zmiany w edukacji muzealnej. Student omawia na zajęciach wybrany przez siebie temat z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: