Seminarium licencjackie WH-MU-I-2-SemLic
Cele przedmiotu:
opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i udział studentów w badaniach.
opanowanie techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, w tm: umiejętności prowadzenia kwerendy naukowej (bibliotecznej, archiwalnej, muzealnej), pozyskiwania materiału źródłowego (tekstowego i ikonograficznego), sporządzania stanu badań, bibliografii, odsyłaczy, katalogu.
A także poznanie i opanowanie zasad cytowania.
Nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego, wykorzystywania źródeł naukowych, samodzielnego studiowania materiałów źródłowych, ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej.
Nabycie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.
Umożliwia studentom udział w badaniach.
W cyklu 2021/22_L:
Cele przedmiotu: Nabycie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Umożliwia studentom udział w badaniach. Zasady konstruowania wywodu naukowego. |
W cyklu 2023/24_L:
Sztuka, design, wystawiennictwo |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Student, który ukończył seminarium:
-posiada wiedzę z zakresu muzealnictwa. Ma świadomość powiązania ze sobą różnych dyscyplin. Posiada wiedzę z zakresu rozwoju muzealnictwa w Polsce i w innych krajach Europy (Muz1_W01; Muz1_W04)
-zna terminologię muzeologiczną (posługuje się fachowym językiem). Potrafi samodzielnie analizować strukturę muzeum, a także potrafi określić funkcję poszczególnych typów muzeów (Muz1_U01; Muz1_U04)
-ma świadomość konieczności współpracy ze specjalistami różnych dziedzin (Muz1_K01; Muz1_K02)
Kryteria oceniania
Student regularnie uczestniczy w zajęciach. Jako, że seminarium prowadzone jest w formie tutoringu, samodzielnie opracowuje zadane tematy.
Pod koniec semestru przedstawia prowadzącemu gotową część pracy.
BDB - uczestnictwo w zajęciach, aktywny udział w dyskusji, regularne przedstawianie efektów pracy, przygotowanie jednego rozdziału.
DB - aktywny udział w dyskusji, regularne przedstawianie efektów pracy, przygotowanie jednego rozdziału.
DST - uczestnictwo w zajęciach, aktywny udział w dyskusji, regularne przedstawianie efektów pracy,
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: