Kultura artystyczna-sztuki piękne w muzeum (wstęp do metodologii badań) WH-MU-I-1-KuArSz-W-L
Zajęcia prowadzone w formie wykładu informacyjnego (problemowego, konwersatoryjnego) połączonego z aktywnym
uczestnictwem studentów (dyskusja dotycząca przedstawianej problematyki oraz polecanej na bieżąco literatury przedmiotu. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z najważniejszymi kierunkami w sztuce.
Zajęcia prowadzone są stacjonarnie.
W pierwszej części zajęć student zostanie zapoznany z historią metodologią i terminologią dyscypliny. Zasadniczą część zajęć stanowić będzie wykład dotyczący historii sztuki europejskiej w ujęciu chronologicznym od czasów najdawniejszych do XXI w, połączony z przykładami praktycznego zastosowania metodologii badań właściwej dla prezentowanej dyscypliny.
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia prowadzone w formie wykładu informacyjnego (problemowego, konwersatoryjnego) połączonego z aktywnym |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: 2 ECTS = 60 h
1 ECTS - obecność na zajęciach
1 ECTS - przygotowanie do zajęć i zaliczenia | W cyklu 2022/23_L: 2 ECTS = 60 h
1 ECTS - obecność na zajęciach
0,5 ETCS - praca samodzielna nad zadanymi przez uczącego tematami
0,5 ECTS - studiowanie i omawianie z wykładowcą tematów prowadzonych zajęć | W cyklu 2023/24_L: 2 ECTS = 30 h
1 ECTS - obecność na zajęciach
0,5 ETCS - praca samodzielna nad zadanymi przez uczącego tematami
0,5 ECTS - studiowanie i omawianie z wykładowcą tematów prowadzonych zajęć |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Muz1_W03 Zna i rozumie metodologię badań w zakresie muzealnictwa
artystycznego, w tym posiada wiedzę na temat rozwoju kultury
artystycznej w powiązaniu z rozwojem muzealnictwa w Polsce i na
świecie.
Muz1_U02 Potrafi samodzielnie formułować i analizować problemy badawcze, dotyczące sztuk plastycznych (malarstwa, rzeźby, architektury). Opanował samodzielne wyszukiwanie zagadnień w specjalistycznej literaturze dotyczące badanych zagadnień.
Muz1_ U04 Potrafi posługiwać się specjalistycznym językiem i stosować właściwą terminologię muzeologiczną, a także z zakresu historii sztuki.
Muz1_U11 Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w zakresie historii sztuki, ikonografii, znajomości epok w pracy muzealnika.
Muz1_K01 Posiada krytyczne podejście do zdobywanej wiedzy, ma umiejętność oceny omawianych zagadnień i rozumie konieczność ciągłego samokształcenia i konsultacji specjalistycznych w działalności muzealnej.
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone są w I semestrze zarówno formie zdalnej, jak i stacjonarnie. W II semestrze prowadzone są wyłącznie w formie stacjonarnej.
METODY
ocenianie ciągłe, aktywność podczas zajęć, wypowiedzi ustne, prezentacja wybranego tematu (udział w dyskusji - 60%
oceny),
weryfikacja pisemnego opracowania (40% oceny)
KRYTERIA
ocena BDB - Student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze stosowane w historii sztuki. Student wyciąga wnioski
dotyczące oddziaływania nurtów i teorii sztuki na rozwój i kształtowanie instytucji muzealnych. Student porządkuje zdobytą
wiedzę teoretyczną w zakresie historii sztuki w opisie kolekcji muzealnej
Student prezentuje własne poglądy i opinie na temat kolekcji sztuki. Podejmując próby implementowania poznanych metod
badawczych w historii sztuki, student podejmuje próby formułowania wniosków.
ocena DB - Student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze stosowane w historii sztuki. Student porządkuje zdobytą
wiedzę teoretyczną w zakresie historii sztuki w opisie kolekcji muzealnej
Student prezentuje własne poglądy i opinie na temat kolekcji sztuki. Podejmując próby implementowania poznanych metod
badawczych w historii sztuki, student nie zachowuje dostatecznej ostrożności w formułowaniu wniosków.
ocena DST - Student identyfikuje metody badawcze stosowane w historii sztuki. Student podejmuje próby wyciągania
wniosków dotyczące oddziaływania nurtów i teorii sztuki na rozwój i kształtowanie instytucji muzealnych.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: