Język reklamy WH-KUZ-M-II-I-JezRek
Konwersatorium z języka reklamy służy wprowadzeniu studentów w problematykę opisu i analizy sposobów funkcjonowania języka w przekazach reklamowych. Analizie poddawane są teksty reklamowe oraz te elementy języka, które potencjalnie stanowią budulec werbalnej warstwy reklam.
Ogląd zasobów polszczyzny pozwala dostrzec wartość jej potencjału dla tworzenia reklam (m.in. bogactwo przymiotników, mechanizmy tworzenia zdrobnień i spieszczeń, sposoby hiperbolizacji semantycznej) oraz zwiększa świadomość językową studentów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU2_W09: student zna w sposób pogłębiony kategorie językowe oraz ich funkcje i wartość semantyczną, potrafi je zidentyfikować w przekazach reklamowych
KU2_U08: student potrafi przeprowadzić analizę werbalnej warstwy przekazu reklamowego i ocenić jego wartość pod tym względem
KU2_K05: student jest przygotowany do analizy i krytycznej oceny języka przekazów reklamowych oraz samodzielnego tworzenia warstwy jezykowej takich przekazów.
Praca na zajęciach polega na:
- udziale w konwersatorium,
- przygotowywaniu się do zajęć w postci wyszukiwania danych reklam i materiału językowego,
- tworzeniu przykładowych tekstów reklamowych na zadany temat,
- przygotowaniu pracy zaliczeniowej.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student właściwie identyfikuje wszystkie elementy językowe reklam, ich funkcje, wartość i wagę przekazu; przeprowadza pełną i spójną analizę języka reklamy i tworzy udane krótkie teksty reklamowe uwzględniające elementy omawiane na zajęciach.
Na ocenę dobrą student identyfikuje większość elementów języka reklam oraz ich funkcje i wartość; przeprowadza poprawną analizę języka reklamy i tworzy w miare poprawne teksty reklamowe uwzględniające elementy omawiane na zajęciach.
Na ocenę dostateczną student radzi sobie z idnetyfikacją niektórych elementów języka reklam, z udziałem innej osoby przeprowadza w miarę poprawną analizę języka reklamy i próbuje tworzyć tekst reklamowy uwzględniający elementy omawiane na zajęciach
Literatura
K. Skowronek, Reklama. Studium pragmalingwistyczne, Kraków 2001.
W. Śmid, Język reklamy, Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: