Teksty biznesowe w praktyce WH-KUZ-M-I-2-TekBiz
Przedmiot ma charakter praktyczny - jego celem jest przekazanie wiedzy o zasadach tworzeniach najważniejszych i najczęściej spotykanych tekstów biznesowych, takich jak służbowa komunikacja e-mailowa (wewnątrzfirmowa i z klientem), agenda spotkania, notatka (tzw. minutki), prezentacja (wewnątrz- i zewnątrzfirmowa), newsletter, folder reklamowy i materiały marketingowe. Dzięki tym zajęciom student zdobędzie też wiedzę o uwarunkowaniach wizualno-językowej budowy tego rodzaju tekstów biznesowych oraz nabędzie umiejętności ich krytycznej analizy.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Punktacja ECTS:
15 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
7 godz. – przygotowanie do ćwiczeń (napisanie, redagowanie kilku tekstów)
5 godz. – przygotowanie tematów własnych do konkretnych zagadnień i prezentacji
7 godz. – przygotowanie się w grupie do publicznej prezentacji projektu na zajęciach
Kryteria oceniania
wiedza:
- 2 (niedostateczny) - student nie wykazuje wiedzy o podstawowych cechach gatunkowych różnych rodzajów tekstów biznesowych omówionych podczas zajęć;
- 3 (dostateczny) – student posiada podstawową wiedzę na temat najważniejszych cech gatunkowych różnych rodzajów tekstów biznesowych omówionych podczas zajęć;
- 4 (dobry) - student posiada wiedzę na temat najważniejszych cech gatunkowych różnych rodzajów tekstów biznesowych omówionych podczas zajęć jest oraz świadomy rodzaju narzędzi służących do tworzenia tego typu tekstów;
- 5 (bardzo dobry) – student posiada wiedzę na temat wszystkich cech gatunkowych komunikacji e-mailowej, notatek, materiałów marketingowych oraz jest świadomy rodzaju narzędzi służących do tworzenia, jak i przekształcania tego typu tekstów w zależności od konwencji przyjętej w firmie
Umiejętności:
- 2 (niedostateczny) - student nie potrafi wskazać podstawowych cech różniących gatunki tekstów biznesowych i marketingowych;
- 3 (dostateczny) – student potrafi wskazać podstawowe cechy różniące gatunki tekstów biznesowych i marketingowych, ale nie potrafi samodzielnie napisać żadnego takiego tekstu;
- 4 (dobry) - student samodzielnie tworzy i redaguje podstawowe teksty o charakterze biznesowym i marketingowym;
- 5 (bardzo dobry) – student swobodnie tworzy i redaguje dowolne teksty o charakterze biznesowym i marketingowym oraz potrafi pracować z dokumentacją biznesową o różnym charakterze (technicznym, kancelaryjnym)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: