Teksty biznesowe w praktyce WH-KUZ-M-I-2-TeBizPr
Przedmiot jest kontynuacją zajęć prowadzonych w semestrze zimowym i ma charakter praktyczny. Jego celem jest przekazanie wiedzy o zasadach tworzenia najważniejszych i najczęściej spotykanych tekstach biznesowych, takich jak folder reklamowy, druk urzędowy, materiały marketingowe czy list motywacyjny. W tym semestrze nacisk zostanie położony też na warstwę językową tekstów biznesowych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Punktacja ECTS:
15 godz. aktywny udział w zajęciach
7 godz. przygotowanie do zajęć (zredagowanie kilku tekstów biznesowych, rozwiązywanie ćwiczeń)
5 godz. przygotowanie tematów własnych do konkretnych zadań i prezentacji
7 godz. – przygotowanie się w grupie do publicznej prezentacji projektu na zajęciach
Kryteria oceniania
wiedza:
- 2 (niedostateczny) - student nie wykazuje wiedzy o podstawowych cechach gatunkowych różnych rodzajów tekstów biznesowych omówionych podczas zajęć;
- 3 (dostateczny) – student posiada podstawową wiedzę na temat najważniejszych cech gatunkowych różnych rodzajów tekstów biznesowych omówionych podczas zajęć;
- 4 (dobry) - student posiada wiedzę na temat najważniejszych cech gatunkowych różnych rodzajów tekstów biznesowych omówionych podczas zajęć jest oraz świadomy rodzaju narzędzi służących do tworzenia tego typu tekstów;
- 5 (bardzo dobry) – student posiada wiedzę na temat wszystkich cech gatunkowych komunikacji e-mailowej, notatek, materiałów marketingowych oraz jest świadomy rodzaju narzędzi służących do tworzenia, jak i przekształcania tego typu tekstów w zależności od konwencji przyjętej w firmie
Umiejętności:
- 2 (niedostateczny) - student nie potrafi wskazać podstawowych cech różniących gatunki tekstów biznesowych i marketingowych;
- 3 (dostateczny) – student potrafi wskazać podstawowe cechy różniące gatunki tekstów biznesowych i marketingowych, ale nie potrafi samodzielnie napisać żadnego takiego tekstu;
- 4 (dobry) - student samodzielnie tworzy i redaguje podstawowe teksty o charakterze biznesowym i marketingowym;
- 5 (bardzo dobry) – student swobodnie tworzy i redaguje dowolne teksty o charakterze biznesowym i marketingowym oraz potrafi pracować z dokumentacją biznesową o różnym charakterze (technicznym, kancelaryjnym)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: