Seminarium licencjackie WH-KUZ-I-3-SemLi
Cele przedmiotu:
• udział studenta w badaniach;
• opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy magisterskiej i udział studentów w badaniach;
• poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej;
• rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych;
• sporządzanie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej;
• nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego;
• opanowanie umiejętności wykorzystywanie źródeł naukowych;
• opanowanie znajomości zasad cytowania;
• nabycie umiejętności redagowania przypisów i indeksów;
• nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy magisterskiej;
• opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.
Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej.
Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium.
W cyklu 2021/22_Z:
Cele przedmiotu: Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU1_W01 --Zna kluczowe pojęcia, koncepcje oraz metody badawcze pochodzące z tradycji kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz ich współczesnych nurtów. Rozumie najważniejsze teorie wypracowane w ramach tych dyscyplin; zna historię i kontekst ich powstania oraz wzajemne relacje między nimi.
KU1_U01 --Potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła.
KU1_U02 --Potrafi samodzielnie sformułować problem
badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania.
KU1_U03--Potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze.
KU1_U05-- Potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w sposób dowodzący opanowania specjalistycznej terminologii oraz posiadania umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych.
KU1_K02--Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno- kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych.
KU1_K05--Jest gotów do kierowania się zasadami etycznymi oraz postępować zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi podczas swojej aktywności badawczej i praktycznej zgodnie z najwyższymi standardami zawodu kulturoznawcy
1 semestr
OPIS ECTS - 5 pkt
Udział w seminarium - 15h (0,5 ECTS)
Przygotowanie do seminarium - 75h (2,5 ECTS)
Konsultacje - 60h (2 ECTS)
2 semestr
OPIS ECTS - 5 pkt
Udział w seminarium - 15h (0,5 ECTS)
Przygotowanie i złożenie pracy licencjackiej - 75h (2,5 ECTS)
Konsultacje - 60h (2 ECTS)
Kryteria oceniania
KU1_W01---Zna kluczowe pojęcia, koncepcje oraz metody badawcze pochodzące z tradycji kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz ich współczesnych nurtów. Rozumie najważniejsze teorie wypracowane w ramach tych dyscyplin; zna historię i kontekst ich powstania oraz wzajemne relacje między nimi.
Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- zna.... treści wskazane w efekcie- KU1_W01
Ocena db- gdy student w 70-90% -- zna.... treści wskazane w efekcie- KU1_W01
0cena dst- gdy student w 55-70%- zna.... treści wskazane w efekcie- KU1_W01
ocena ndst poniżej 55%
KU1_U01-Potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła.
Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu...(jak wyżej).-efekt KU1_U01
Ocena db-gdy student w 70-90%- potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu...(jak wyżej).-efekt KU1_U01
0cena dst- gdy student w 55-70%-S potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu...(.jak wyżej) -- efekt KU1_U01
ocena ndst- poniżej 55%
KU1_U02--Potrafi samodzielnie sformułować problem
badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania.
Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- potrafi sformułować ....
...(jak wyżej).-efekt KU1_U02
Ocena db-gdy student w 70-90%- potrafi sformułować ....
...(jak wyżej).-efekt KU1_U02
0cena dst- gdy student w 55-70%-potrafi sformułować ....
...(jak wyżej).-efekt KU1_U02
ndst- poniżej 55%.
KU1_U03--Potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze.
Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- potrafi korzystać ....
...(jak wyżej).-efekt KU1_U03
Ocena db-gdy student w 70-90%- potrafi korzystać ....
...(jak wyżej).-efekt KU1_U03
0cena dst- gdy student w 55-70%-potrafi korzystać...
...(jak wyżej).-efekt KU1_U03
ndst- poniżej 55%.
KU1_K02--Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno- kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych.
Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy ...(jak wyżej).-efekt KU1_K02
Ocena db-gdy student w 70-90%- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy
...(jak wyżej).-efekt KU1_ K02
0cena dst- gdy student w 55-70%-Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy
...(jak wyżej).-efekt KU1_ K02
ndst- poniżej 55%.
KU1_K05--Jest gotów do kierowania się zasadami etycznymi oraz postępować zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi podczas swojej aktywności badawczej i praktycznej zgodnie z najwyższymi standardami zawodu kulturoznawcy
Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- Jest gotów do kierowania się zasadami etycznym......(jak wyżej).-efekt KU1_K02
Ocena db-gdy student w 70-90%- Jest gotów do kierowania się zasadami etycznym.....(jak wyżej).-efekt KU1_ K02
0cena dst- gdy student w 55-70%-Jest gotów do kierowania się zasadami etycznym......(jak wyżej).-efekt KU1_ K02
ndst- poniżej 55%
praca pisemna 60%
udział w dyskusji w czasie zajęć 30%
obecność na zajęciach 10%
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
A. Barnard, Antropologia. Zarys teorii i historii, Wyd. PIW, Warszawa 2016
Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury”
Zakład Teorii i Historii Kultury, Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach
http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf
Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej
Umberto Ecco, Jak pisać pracę dyplomową, poradnik dla humanistów https://docer.pl/doc/x18v058
Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2)
W cyklu 2021/22_Z:
A. Barnard, Antropologia. Zarys teorii i historii, Wyd. PIW, Warszawa 2016 |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: