Aksjologia WH-KUZ-I-3-Aksjol
WSTĘP: Czy istnieją, ale jeżeli tak, to czym są wartości?
WARTOŚCI W DOBIE RESZTEK NADZIEI
1. Friedriecha Nietzschego umweltung aller Werte
2. Schoppenhauera traktat o złu (zajęcia obowiażkowe)
3. Dusza Fidora Dostojewskiego
CHWILA ODDECHU ALBO CISZA PRZED BURZĄ
4. Heinrich Rickert
5. Max Scheller
WARTOŚCI W DOBIE ROZPACZY
6. Jean Amery versus Immanuel Kant z przypisem do Sartre'a
7. Samobójstwo jako "wartość nad wartości" (zajęcia tylko dla chętnych)
CISZA PO BURZY ALBO ODDECH CHWILI
8. Józef Tischner
W cyklu 2021/22_Z:
WSTĘP: Czy istnieją, ale jeżeli tak, to czym są wartości? WARTOŚCI W DOBIE RESZTEK NADZIEI 1. Friedriecha Nietzschego umweltung aller Werte 2. Schoppenhauera traktat o złu (zajęcia obowiażkowe) 3. Dusza Fidora Dostojewskiego CHWILA ODDECHU ALBO CISZA PRZED BURZĄ 4. Heinrich Rickert 5. Max Scheller WARTOŚCI W DOBIE ROZPACZY 6. Jean Amery versus Immanuel Kant z przypisem do Sartre'a 7. Samobójstwo jako "wartość nad wartości" (zajęcia tylko dla chętnych) CISZA PO BURZY ALBO ODDECH CHWILI 8. Józef Tischner |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym oraz antropologii (KU-W02)
Zna podstawową terminologię i metodologię z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do nauk o kulturze i antropologii
(KU-W03)
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin nauk humanistycznych, społecznych i antropologii (KU-W09)
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, (KU-U05)
Kryteria oceniania
Studenci otrzymują do opracowania konkretne zagadnienie wpisujące się w tematykę zajęć i przedstawiają je na nich w 15-20 minutowej wypowiedzi. Przy czym jest to integralna część przedstawianej aktualnie problematyki.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
F. Nietzsche, Wiedza radosna
J. Tischner, Myślenie według wartości
3. A. Schopenhauer, O wolności woli ludzkiej; por. M. Karpiński, Cztery aspekty woli. Odczytywanie Schopenhauera, Teksty Drugie 2003, nr 6
4. F. Dostojewski (zob. Opis)
W cyklu 2021/22_Z:
F. Nietzsche, Wiedza radosna |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: