Seminarium licencjackie WH-KUZ-I-2-SmLic
Celem seminarium jest pomoc w realizacji procesu badawczego z zakresu kulturoznawstwa na poziomie licencjatu. Seminarium służy pogłębieniu wiedzy w wybranej dziedzinie kulturoznawstwa oraz zdobywaniu umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do przygotowywania pracy licencjackiej. W trakcie zajęć prowadzone są empiryczne analizy wybranych zjawisk i problemów z zakresu przemian kultury oraz z zakresu socjologicznego oraz antropologicznego opisu kultury. Seminarium przygotowuje do napisania pracy licencjackiej w oparciu o przyjętą teorię, z zastosowaniem metodologii badań kulturoznawczych, wykorzystaniem materiału empirycznego oraz zasad edytorskich obowiązujących w pracach dyplomowych. Prowadzący zaznajomienia studentów z zasadami obowiązującymi w pisaniu prac dyplomowych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
EW – Student zna kluczowe pojęcia, koncepcje oraz metody badawcze pochodzące z tradycji kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz ich współczesnych nurtów. Rozumie najważniejsze teorie wypracowane w ramach tych dyscyplin; zna historię i kontekst ich powstania oraz wzajemne relacje między nimi
EU – Student potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania. Potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy oraz interpretacji różnych wytworów i tekstów kultury, ich oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesach historyczno-kulturowych. Potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w sposób dowodzący opanowania specjalistycznej terminologii oraz posiadania umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych. Potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy, a także działać zespołowo, przyjmując różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie.
EK - Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno-kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych.
OPIS ECTS - 3 pkt
Udział w seminarium - 30h
Przygotowanie do seminarium - 30h
Konsultacje - 30h
Kryteria oceniania
Student posiada szeroką wiedzę z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. W szerokim zakresie rozumie teorie kulturoznawcze.
Student sprawnie korzysta z różnorodnych źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonywać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Student samodzielnie formułuje problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, dobiera odpowiednie metody i narzędzia badawcze do swojej pracy. Student twórczo zbiera i przetwarza materiał empiryczny do swojej pracy. Student posługuje się swoją wiedzą w krytycznej analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student elokwentnie prezentuje wyniki swojej pracy w sposób zrozumiały, czytelny, posługując się poprawnym językiem polskim. Student sprawnie planuje i organizuje swoją pracę badawczą, potrafi nawiązać kontakt z odpowiednimi osobami oraz grupami w celu zbierania oraz analizowania zebranego materiału.
Student w przygotowywaniu swojej pracy kieruje się również celami natury społecznej.
Stopień 4 (dobry)
Student posiada wiedzę z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. Rozumie teorie kulturoznawcze
Student korzysta z różnorodnych źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonywać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Student formułuje problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, dobiera odpowiednie metody i narzędzia badawcze do swojej pracy. Student zbiera i przetwarza materiał empiryczny do swojej pracy. Student posługuje się swoją wiedzą w krytycznej analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student prezentuje wyniki swojej pracy w sposób zrozumiały, czytelny, posługując się poprawnym językiem polskim
Student planuje i organizuje swoją pracę badawczą, potrafi nawiązać kontakt z odpowiednimi osobami oraz grupami w celu zbierania oraz analizowania zebranego materiału
Stopień 3 (dostateczny)
Student posiada wybiórczą wiedzę z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. Student korzysta ze wskazanych przez promotora źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonywać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Student przy wsparciu promotora formułuje problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, dobiera odpowiednie metody i narzędzia badawcze do swojej pracy. Student zbiera i przetwarza wskazany przez promotora materiał empiryczny do swojej pracy. Student posługuje się wybiórczą wiedzą w analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student prezentuje wyniki swojej pracy w sposób zrozumiały.
Student planuje i organizuje swoją pracę badawczą
Stopień 2 (niedostateczny)
Student nie posiada wiedzy z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. Student nie korzysta ze wskazanych przez promotora źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze. Student nawet przy wsparciu promotora nie potrafi formułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze. Student nie zbiera materiału empirycznego do swojej pracy. Student nie potrafi wykorzystać wiedzy w analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student prezentuje wyniki swojej pracy w sposób niezrozumiały. Student nie potrafi planować i organizować swojej pracy badawczej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: