Instytucje kultury, edukacja i animacja kulturowa WH-KUZ-I-1-InKulEdAn
Na zajęciach student/studentka nabywa wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji kultury w sektorze publicznym, prywatnym w poza rządowym. Omówione zostaną:
1) polityka kulturalna państwa
2) typologia instytucji kultury
3) misja, wizja, cele instytucji kultury
4) instytucje hybrydowe
5) efekt Bilbao
6) funkcjonowanie instytucji w czasach pandemii
7) relacje instytucji kultury ze społecznością lokalną
8) ustawa o działalności instytucji kultury
W cyklu 2021/22_Z:
Na zajęciach student/studentka nabywa wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji kultury w sektorze publicznym, prywatnym w poza rządowym. Omówione zostaną: 1) polityka kulturalna państwa 2) trzy rodzaje instytucji kultury 3) misja, wizja, cele instytucji kultury 4) instytucje hybrydowe 5) efekt Bilbao 6) funkcjonowanie instytucji w czasach pandemii 7) relacje instytucji kultury ze społecznością lokalną 8) ustawa o działalności instytucji kultury |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ECTS - 3
Udział w zajęciach 15 h.
Przygotowanie projektu na zaliczenie - 15.
Kryteria oceniania
1) Przygotowanie eseju na zaliczenie - 60%.
2) Obecność na zajęciach - 20%.
3) Aktywność na zajęciach - 20%.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Ilczuk D., Ekonomika kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
Darmowy podręcznik w sieci: J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013
Allen J., Organizacja imprez, International Publishing Service, 2006.
Raporty o stanie kultury http://kongreskultury.pl (różne branże)
Rynek fonograficzny: http://issuu.com/polmic_pl/docs/raport_rynek fonograficzny Taniec: http://www.kongrestanca.pl/pl/materialy
Muzyka, taniec: Instytut Muzyki i Tańca, materiały: http://imit.org.pl/pl/materialy.html
Letnie Festiwale muzyczne, http://nck.pl/media/attachments/318176/letnie_festiwale_muzyczne_-_raport_medialny_-_1_czerwca_-_15_sierpnia_2015.pdf
Digitalizacja, http://nck.pl/baza-badan/318051-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce/ Sztuka: marka artystyczna http://nck.pl/baza-badan/318015-marka-artystyczna-jako-fenomen-spoleczny-tworzenie-zroznicowanie-i-role-marek-artystycznych-we-wspolczesnej-polsce/
Kondycja sztuk wizualnych: http://nck.pl/polskie/317376-2016-kondycja-sztuk-wizualnych-percepcja-i-spoleczny-obieg-sztuki-wspolczesnej-w-polsce/
Rynek wydawniczy: http://www.instytutksiazki.pl/upload/Files/RYNEK_KSIKI_W_POLSCE_2013.pdf i http://nck.pl/polskie/317290-2016-rynek-ksiazki-w-polsce/
Moda: J. Tkaczyk, Rynek mody w Polsce, http://www.slideshare.net/jtkaczyk/raport-moda i http://rynkologia.pl/artykuly-info/varia/raport-rynek-mody-w-polsce/
Film: www.sfp.org.pl – dział: BAZA WIEDZY (produkcja, finansowanie, dystrybucja, promocja itd.)
Pozostałe http://nck.pl/baza-badan/
L. Dyczewski, Kultura polska w procesie przemian, Lublin 1993.
M. Komorowska, L. Rybotycka, Animator przewodnikiem po sztuce i życiu, [w:] Sztuka i dorastanie dziecka, (red.) M. Tyszkowa, Warszawa-Poznań 1981.
B. Jedlewska, Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1999.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: