Media i społeczeństwo WH-KU-SP-I-3-MedSpol
1/ Wprowadzenie
2/ Historia „starych” mediów: radio
-/ Radio bęben plemienny
-/ Audialna teleobecność
3/ Historia „starych” mediów
-/ Wtórna oralność
-/ Odmasowione środki przekazu
-/ Elektroniczna wioska
-/ Życie codzienne z telewizorem – rozdział 2.
4/ Przemysł kulturalny
-/ Przemysł kulturalny
-/ Masowy odbiorca
5/ Czy nowe media są nowe? Cechy nowych mediów
6/ Nowe media – czynnik kształtujący czy kształtowany?
7/ Życie codzienne w cyberprzestrzeni – cz. 1.
8/ Życie codzienne w cyberprzestrzeni – cz. 2.
9/ Etnografia mediów
-/ Życie codzienne z telewizorem – rozdział 1.
10/ Etnografia mediów
-/ Życie codzienne z telewizorem – rozdział 3.
11/ Etnografia mediów
-/ Życie codzienne z telewizorem – rozdział 4.
12/ Projekt badawczy
13/ Projekt badawczy
14/ Projekt badawczy
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ZK-spec1_W01
Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą ekonomicznych uwarunkowań funkcjonowania instytucji związanych ze sferą działalności kulturalnej, w tym wiedzę w zakresie pozyskiwania środków finansowych, niezbędnych do zarządzania tymi organizacjami.
ZK-spec1_W02
Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania instytucjami kultury, mediami oraz projektami kulturalnymi zorientowaną na zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności kulturalnej.
ZK-spec1_U01
Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i wyciągania wniosków, a także potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie zarządzania kulturą, w stopniu podstawowym również w języku angielskim
ZK-spec1_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznych działaniach menedżera kultury w wybranej sferze działalności kulturalnej
ZK-spec1_K01
Ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy z zakresu zarządzania kulturą oraz dynamiki zmian, jakie zachodzą w sektorze kultury, a także rozumie konieczność ciągłego uczenia się
Nakład pracy studenta:
OPIS ECTS - 2 pkt
Udział w ćwiczeniach - 30h
Przygotowanie do ćwiczeń - 10h
Konsultacje - 5h
Przygotowanie pracy końcowej - 10h
Kryteria oceniania
Efekty w obszarze wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych zostaną osiagnięte z wykorzystaniem takich metod jak:
Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia praktyczne (realizacja projektu, stadium przypadku). Efekty zweryfikowane zostaną podczas dyskusji on-line dotyczącej uzyskanych wyników oraz poprzez realizację zadań wskazanych na platformie Moodle.
Warunki zaliczenia.
Oprócz obecności na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności) i zapoznania się z zalecaną, ustaloną na zajęciach literaturą - ocena końcowa jest sumaryczną oceną prowadzącego zajęcia wszystkich zadań wykonanych w ramach zajęć - zadania zadawane są poprzez platformę Moodle, tam również studenci i studentki zamieszczają cząstkowe wyniki swoich badań.
METODY OCENY w odniesieniu do realizacji EK:
Zaliczenie na ocenę - obecność (maks. dwie nieobecności nieusprawiedliwione), aktywność na zajęciach, udział w projekcie badawczym.
Kryteria oceniania w odniesieniu do poszczególnych EK:
ZK-spec1_W01
Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą ekonomicznych uwarunkowań funkcjonowania instytucji związanych ze sferą działalności kulturalnej, w tym wiedzę w zakresie pozyskiwania środków finansowych, niezbędnych do zarządzania tymi organizacjami.
- na ocenę 2 (ndst.) - nie ma uporządkowanej wiedzy dotyczącej ekonomicznych uwarunkowań funkcjonowania instytucji związanych ze sferą działalności kulturalnej, w tym wiedzę w zakresie pozyskiwania środków finansowych, niezbędnych do zarządzania tymi organizacjami.
- na ocenę 3 (dst.) - w stopniu dostatecznym ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą ekonomicznych uwarunkowań funkcjonowania instytucji związanych ze sferą działalności kulturalnej, w tym wiedzę w zakresie pozyskiwania środków finansowych, niezbędnych do zarządzania tymi organizacjami.
- na ocenę 4 (db.) - w stopniu dobrym ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą ekonomicznych uwarunkowań funkcjonowania instytucji związanych ze sferą działalności kulturalnej, w tym wiedzę w zakresie pozyskiwania środków finansowych, niezbędnych do zarządzania tymi organizacjami.
- na ocenę 5 (bdb.) - w stopniu bardzo dobrym ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą ekonomicznych uwarunkowań funkcjonowania instytucji związanych ze sferą działalności kulturalnej, w tym wiedzę w zakresie pozyskiwania środków finansowych, niezbędnych do zarządzania tymi organizacjami.
ZK-spec1_W02
Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania instytucjami kultury, mediami oraz projektami kulturalnymi zorientowaną na zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności kulturalnej.
- na ocenę 2 (ndst.) - nie ma uporządkowanej wiedzy w zakresie zarządzania instytucjami kultury, mediami oraz projektami kulturalnymi zorientowaną na zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności kulturalnej.
- na ocenę 3 (dst.) - w stopniu dostatecznym ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania instytucjami kultury, mediami oraz projektami kulturalnymi zorientowaną na zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności kulturalnej.
- na ocenę 4 (db.) - w stopniu dobrym ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania instytucjami kultury, mediami oraz projektami kulturalnymi zorientowaną na zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności kulturalnej.
- na ocenę 5 (bdb.) - w stopniu bardzo dobrym ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania instytucjami kultury, mediami oraz projektami kulturalnymi zorientowaną na zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności kulturalnej.
ZK-spec1_U01
Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i wyciągania wniosków, a także potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie zarządzania kulturą, w stopniu podstawowym również w języku angielskim
- na ocenę 2 (ndst.) - nie ma umiejętności merytorycznego argumentowania i wyciągania wniosków, a także potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie zarządzania kulturą, w stopniu podstawowym również w języku angielskim
- na ocenę 3 (dst.) - w stopniu dostatecznym posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i wyciągania wniosków, a także potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie zarządzania kulturą, w stopniu podstawowym również w języku angielskim
- na ocenę 4 (db.) - w stopniu dobrym posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i wyciągania wniosków, a także potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie zarządzania kulturą, w stopniu podstawowym również w języku angielskim
- na ocenę 5 (bdb.) - w stopniu bardzo dobrym posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i wyciągania wniosków, a także potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie zarządzania kulturą, w stopniu podstawowym również w języku angielskim
ZK-spec1_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznych działaniach menedżera kultury w wybranej sferze działalności kulturalnej
- na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznych działaniach menedżera kultury w wybranej sferze działalności kulturalnej
- na ocenę 3 (dst.) - w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznych działaniach menedżera kultury w wybranej sferze działalności kulturalnej
- na ocenę 4 (db.) - w stopniu dobrym potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznych działaniach menedżera kultury w wybranej sferze działalności kulturalnej
- na ocenę 5 (bdb.) - w stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznych działaniach menedżera kultury w wybranej sferze działalności kulturalnej
ZK-spec1_K01
Ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy z zakresu zarządzania kulturą oraz dynamiki zmian, jakie zachodzą w sektorze kultury, a także rozumie konieczność ciągłego uczenia się
- na ocenę 2 (ndst.) - nie ma świadomości interdyscyplinarności wiedzy z zakresu zarządzania kulturą oraz dynamiki zmian, jakie zachodzą w sektorze kultury, a także rozumie konieczność ciągłego uczenia się
- na ocenę 3 (dst.) - w stopniu dostatecznym ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy z zakresu zarządzania kulturą oraz dynamiki zmian, jakie zachodzą w sektorze kultury, a także rozumie konieczność ciągłego uczenia się
- na ocenę 4 (db.) - w stopniu dobrym ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy z zakresu zarządzania kulturą oraz dynamiki zmian, jakie zachodzą w sektorze kultury, a także rozumie konieczność ciągłego uczenia się
- na ocenę 5 (bdb.) - w stopniu bardzo dobrym ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy z zakresu zarządzania kulturą oraz dynamiki zmian, jakie zachodzą w sektorze kultury, a także rozumie konieczność ciągłego uczenia się
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1/ Alvin Toffler, Elektroniczna wioska,
2/ Alvin Toffler, Odmasowione środki przekazu,
3/ Marshall Macluchan, Radio bęben plemienny,
4/ Marshall Macluchan, Słuchowisko jako tekst słowno-dźwiękowy,
5/ Walter J. Ong, Wtórna oralność,
6/ M. Halawa, Życie codzienne z telewizorem - wybrane fragmenty,
7/ Dialektyka oświecenia - wybrane fragmenty,
8/ M Lister, Nowe media. Wprowadzenie - wybrane fragmenty.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: