Redakcja tekstów specjalistycznych WH-KU-M-I-2-RedTSpec
W trakcie zajęć studenci:
- nauczą się analizować strukturę tekstów specjalistycznych;
- nabędą umiejętność opisywania i oceniania struktury tekstów specjalistycznych;
- nauczą się rozpoznawać, wyodrębniać i analizować argumentację w tekstach specjalistycznych;
- zdobędą umiejętność analizy spójności tekstów;
- przeprowadzą praktycznie, w grupie i samodzielnie, proces redagowania tekstów specjalistycznych cudzego autorstwa;
- wyćwiczą umiejętność redagowania i poprawy tekstów specjalistycznych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Studenci zaliczają przedmiot na podstawie wykonania redakcji-komentarza do wybranego tekstu (podczas ostatnich zajęć w semestrze). W ocenie są brane pod uwagę: wnikliwość lektury skutkująca komentarzami do właściwych ustępów tekstu, sposób zredagowania komentarzy, poprawność językowa wypowiedzi. W ocenie uwzględnione będą także obecności (dopuszczalne dwie nieobecności) oraz aktywny udział w zajęciach (w tym pisanie własnych krótkcih tekstów).
Literatura
W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa 2004
W. Pisarek, Retoryka dziennikarska, Kraków 2011
A. Załazińska, M. Rusinek, Retoryka podręczna, Kraków 2005
J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Tekstologia, Warszawa 2009
S. Gajda, Podstawy badań stylistycznych nad językiem naukowym, Warszawa 1984
W cyklu 2021/22_Z:
J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Tekstologia, Warszawa 2009 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: