Finansowanie w kulturze WH-KU-M-I-2-FinKult
Celem przedmiotu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień, dotyczących finansowania działalności kulturalnej w Polsce w kontekście procesu zarządzania, na który składają się: planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrolowanie.
W ramach przedmiotu zostaną przedstawione zasady i źródła finansowania działalności kulturalnej, w szczególności: finansowanie działalności z wykorzystaniem dotacji organizatorów, rządowych programów wieloletnich, Funduszu Promocji Kultury, grantów, funduszy europejskich i norweskich.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Student zna zasady upowszechniania kultury, metody animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą, z uwzględnieniem zasad finansowania działalności kulturalnej. Rozumie warunki organizacyjne, ekonomiczne oraz prawno-finansowe funkcjonowania instytucji kultury.
Student potrafi merytorycznie argumentować na rzecz określonego stanowiska, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, rzetelnie je przedstawiając oraz oceniając podczas dyskusji w grupie, w tym w kwestiach odnoszących się do finansowania działalności kulturalnej.
Student jest gotów do krytycznej oceny oraz aktualizacji posiadanej wiedzy w oparciu o najnowsze teorie z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych, a także w odniesieniu do zachodzących przemian i aktualnych zjawisk społeczno-kulturowych.
Kryteria oceniania
BDB – student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze, wyciąga wnioski, dotyczące finansowania w kulturze, porządkuje zdobytą wiedzę teoretyczną opisując procesy i zjawiska związane z problematyką finansowania w kulturze; student prezentuje własne poglądy i opinie na temat finansowania w kulturze; podejmując próby zastosowania poznanych metod badawczych, zachowuje obiektywizm w formułowaniu wniosków.
DB – student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze, porządkuje zdobytą wiedzę teoretyczną, opisując procesy i zjawiska związane z problematyką finansowania w kulturze; student prezentuje własne poglądy i opinie na temat finansowania w kulturze; podejmując próby zastosowania poznanych metod badawczych, nie zachowuje obiektywizmu w formułowaniu wniosków.
Ocena DST – student identyfikuje metody badawcze i podejmuje próby wnioskowania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: